skoter körning i sthlm området.

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Grymt . Vad är det för ramphopp som står vid sjön?
Hehe, det är en inrun i plywood som börjar till vänster om mig i bilden. Den ansluter till en ramp, sen står det två bredvid den som vi laddar på med cykel i ! Man flyger ca 5-6 meter högt, 10-12 meter långt beroende på fart, skitkul ! :)

Filmer här:

https://www.youtube.com/watch?v=Pj_V9gPlHOc&list=UUlNyH1cxxUyr1ujxMoobH1Q&index=3&feature=plpp_video

https://www.youtube.com/watch?v=s8D1BdAOoyU&list=UUlNyH1cxxUyr1ujxMoobH1Q&index=2&feature=plpp_video

https://www.youtube.com/watch?v=kkTPfKS2DYc&list=UUlNyH1cxxUyr1ujxMoobH1Q&index=1&feature=plpp_video

Det är blandat hoppande med supande och diverse röj !

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Kul att tråden är igång igen!!
Håller på att plasta lite sprickor i huven medan sjön fryser så smått. Det kan bli en riktigt bra säsong om det här håller i sig.
Någon som är sugen på att boka in sig på skoterhotellet i Sälen lite senare i Februari-Mars någon gång?

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tror också på en bra vinter i år. Ska till storablåsjön med en kompis från Östersund i slutet av februari och sen till stugan i messlingen i mars/april, så har fullt upp då, men vi kanske kan köra runt i Gävle trakten nån dag?

AndersY

Medlem
5 dec 2011
6
0
1
Stockholm
Kul att tråden är igång igen!!
Håller på att plasta lite sprickor i huven medan sjön fryser så smått. Det kan bli en riktigt bra säsong om det här håller i sig.
Någon som är sugen på att boka in sig på skoterhotellet i Sälen lite senare i Februari-Mars någon gång?
Jag skall dit helgen vecka 6. Kanske ses där?

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Man e ju sjukt sugen på att åka å hämta skotern nu! förra vintern körde jag till gymnasiet med skotern, kan säga att hela gymnasiet va ganska så avis haha! om de fortsätter i denna stil med vädret så hämtar jag ner den efter jul! :)

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Var ute åkte i veckan. Runt, runt, runt på en slinga vid Hågelby/Eriksberg :)
Har fått ett uppdrag av kommunen att "platta till" ett elljusspår på 3Km som "promenadväg i vinterlandskap"
Så småningom är det meningen att dom skall köpa in eller tillverka en sladd jag kan dra för att få till det lite bättre. Kanske inte den roligaste körningen men sanktionerad i alla fall, så slipper man gnäll.

Mycket att stå i så här före Jul så jag vet inte om jag får någon tid över i helgen. Var tänkte du dig?

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Ingen aning. Jag brukar inte röra mig i de trakterna direkt. Vad det gäller snö så är det väl lika där som överallt annars men hur det är med ytor att åka på vet jag inte.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Runt flygfältet funkar, finns stigar som leder till sörmnlandsleden. Tror ingen kört runt där så d blir till att spåra. Snön borde räcka Tullinge har nog 60-70 kompakt. Ta d lite piano om du kör där för d är mycket friluftsspår i närheten och folk som är ute å rör på sig, var också observant på det nya naturreservatet som tillkommit runt Lida så slipper vi allt gnäll.

Lynxer; bra initiativ! Hör av dig om du behöver hjälp. Utgår du från Hågelby?
Har en hemma gjord ledsladd hemma för att göra underlaget plan, den gör dock ej några skidspår (än).

zigge123

Medlem
22 dec 2012
20
0
1
Stockholm
Hur mycket orörd puder som helst i Norrort! Funderar på att ta en ordentlig dagstur via roslagsleden till Grisslehamn och tillbaka. Utgår från dommarudden och leta sig norröver tror det kommer bli helt grymt.