Gör det, se till att stanna på ställen där du får grePp. Vi kanske kan ta en tur nästa helg om minusgraderna håller i sig?
Jag blir så lycklig....... hoppas på lite snö å kyla framåt veckan.
Det låter bra, jag är nog där strax efter 10. isdubb runt nacken kommer det hänga på mig, bör nog alla ha som du sa. ska vi grilla lite å kaffe i termos lr???Om jag sticker ut vi 10 tiden så kan vi ju alltid ses nedanför Möllebadet vid 10-11. Det enda stället som är direkt ofarbart är sundet mellan Utterkalven och Uttran men mina spår och skidspåren leder ganska tydligt till vägen genom slyet bredvid. Dessutom är det öppet vatten så man ser det tydligt. (fast det finns ju dom dom inte bangar för det heller)
I övrigt finns det ett annat sund, om man vill köra runt Ensta ö, som jag inte har kollat ännu. Det är inte speciellt strömt där men det brukar gå upp lite tidigare än resten av sjön på vårkanten.
Isdubb rekommenderas, för säkerhets skull. Jag åker dessutom med min flytoverall och kommer ha med en kastlina om någon skulle ha tok-otur och åka ner i en vak eller något. Jag är inte orolig men är hellre förberedd.
Jag har två engångsgrillar. Ta med något att slänga på samt thermos med något varmt. Choklad till grabben också kanske. Jag har ju packlåda och om det verkligen kniper kan jag hänga på pack-kälken också :amuse:Det låter bra, jag är nog där strax efter 10. isdubb runt nacken kommer det hänga på mig, bör nog alla ha som du sa. ska vi grilla lite å kaffe i termos lr???
Perfekt! kommer ha en väska på ryggen med lite mat mm, Vet inte om han vill följa med. Får fråga på fredag när vi får honom.Jag har två engångsgrillar. Ta med något att slänga på samt thermos med något varmt. Choklad till grabben också kanske. Jag har ju packlåda och om det verkligen kniper kan jag hänga på pack-kälken också :amuse: