skoter körning i sthlm området.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Tråkigt att du inte kan komma med.
Jag kommer säkerligen vara ute på Söndag med. Verkar dumt att försitta minsta chans :nuts:
Du har mitt nummer i PM, bara att slå en signal!

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tack för en trevlig dag! Helt underbart väder och skönt att få sitta på skotern. Va riktigt trevligt med en liten brasa å korv grillning. Hoppas på lite mer snö så vi kan köra lite i skogen! Mvh Anders

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Några bilder från dagens tur. Kallt men soligt
Mötte en stolt pappa med sin egen fyrhjuling, liten fyrhjuling åt ena grabben och miniskoter till minsta. Dessutom träffade vi en nyfiken skidåkare som till sin egen lycka fick ta en provsväng på skoter för första gången i livet.
Vi observerade även en äldre skoter som såg ut att dra skidspår. Tror det var samma Scandic jag har sett förut.

Kanondag, även om man kan önska mer snö!

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Tack själva för en trevlig dag! Grymma lirare på bilderna :)
Vi tar väl vid där vi slutade denna gång när d ramlat ner några cm till, hoppas även att ännu flera har möjlighet att vara med nästa gång, sällsynt med likasinnade i dessa trakter

EchoBravo

Ny medlem
25 okt 2011
4
0
1
Haninge
I dag blev äntligen premiärturen av! Körde på Drevviken som hade blandad kvalite' på isen. Det var rätt mycket fläckar med slask och vatten under snön både nära land och mitt på sjön. Dock ska istjockleken vara mellan 10-20 cm överallt.
Utgick från Norrby, "Krokodilbadet", som har stor parkering och bra möjligheter till lossa/lasta skoters.

Det blir en sväng till i morgon :)

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tog en tur på Värmdö idag. Är nog 30 cm snö å det gick att köra i skogen och på sjöar. Tyvär är det en person som lagt stenar så kommer ej ut å kan köra där jag brukar. Vi hade ju några från Värmdö här i tråden förra året! Skulle vara kul att mötas upp för att köra därute.? Mvh Anders

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
"Mannen flutit på några pontoner. Ärendet avslutat."
Var det en skoter eller var det någon som uppfattade det som det?:hmmmm:

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
ca 1 dm i sollentuna också. då kan jag bättra på mitt hopp hemma på tomten, snö kick 1,5m hög, roadgap på 6-7 meter till en fet hög med snö till landning, man får göra det bästa av det lilla man har att leka med när man bor på dom här breddgraderna :p

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mibo# Sidan 13

Ja jisses, vad skall man säga?
Förstörd is? Vänta bara tills i sommar, då är minsann isen faktiskt helt borta!

Det finns mig veterligen 4st skotrar som brukar köra på denna sjö, mig inräknad. Jag har aldrig sett någon som varit "hänsynslös" mot andra på isen. Den plogade banan är gjord på privat initiativ med en fyrhjuling som antagligen är vägregistrerad och som därmed inte får framföras i terräng om man skall vara petig. Denna vinter har jag sladdat upp några mil promenadväg med lastpall och ytterligare några mil skidspår med spårsläde.
Vissa verkar ha som mål att ägna sitt liv åt att klaga och gnälla.

Intressant hur TKL står i förhållande till kommunens trafikförordning...

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Nån som är sugen att trampa lite skogsbilvägar på södertörn i helgen? 15 cm blötsnö som frusit ihop med 10 cm puder ovanpå just nu. Kan nog komma lite till under natten..

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Lite synd att jag inte kan ha skotern här nere. Skulle vara kul att besöka t. ex. Skoboraden utanför Nämdö vintertid. Skoteråkning blir det ändå 19 dec uppe i fjällen.