iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
reedventil monterad och provåkt med 330mj, bluddrar mer nu än innan:argh: och kollar man stiften efter en längre fullgasrepa så vill man då inte ha dom nå ljusare iaf.. undra om man ska hänga i 450mj och köra tryck ifrån plenumet, det verkar ju funka bra för tkr på hans rev.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
med det här finns det väll många lösningar handlar väll bara om att få det att lira ihop. med pitot i plenum blir det väll mindre accpump effekt men sen beror det nog helt på hur allt är byggt allt från rördimension till utformning av plenum

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: iq 600 rr turbo

Med trycket ifrån plenum och 430mj så går den fint, helt enkelt.. Stiften ser kanske lite ljusa ut men den går ju riktigt fint och inga täcken på spikning eller andra konstigheter..

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Sv: Re: iq 600 rr turbo

Och till sommaren eller redan nu så leta beg mih snurra så får du snabbare spoolupp. Kramfors skrot (ådalens bildemontering har flera 100a snurror att välja på) .Jag köper alla snurror där
Vad är det för snurror vi pratar om? Vilka bilar sitter dom i?
Jobbar själv på en bilskrot så kan ju vara intressant att veta vilka som funkar =)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har hittills haft en förmiddag full av nederlag, tycker olja ur venten till oljetanken, slangar som inte vill sitta kvar, spräckt y-rör och en näst intill sprittny rem som gått av.. annars så går det bra:) har provat längre fullgasrepor och stiften ser fina ut. men den vill sura lite när man åker på sakta utan ladd, prova att sänka nålarna eller är det mindre lågfarts munstycken som gäller? ni som kan förgasare får gärna tillägga nått (är själv skitdålig på det där)

Last edited:

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har nu försökt att råda bot på den dryga ventilations slangen, opererade in en till luftning på motsvarand sida på oljeburken sen gjorde jag en liten catchtank på typ 1dl som jag kommer att dra båda slangarna till och sen ett vevhusfilter på den.. Glömde såklart att ta en bild på den men det kommer i morgon.

Visa bifogad bild 10430

två bilder på ett sprucket grenrör.. som nu mer är lagat. märktes direkt när det sprack, blev stor skillnad på laddets uppbyggnad.

Visa bifogad bild 10429

Nya remmen:Cry: va väl dom extra häxkräftornas fel:notrust:

Visa bifogad bild 10428

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.225
1.059
113
Stora Blåsjön
Är det en ultimax rem? Känner igen det där, men nu verkar faktisk remmarna hålla... får väll se när den börjar går bra :)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Är det en ultimax rem? Känner igen det där, men nu verkar faktisk remmarna hålla... får väll se när den börjar går bra :)
japps, en ultimax pro inköpt för tre veckor sedan.. finns det inga remmar som håller bättre? förr pratades det om att man skulle köra med phazer remmar? har även hört att sks 800 -04 remmar ska funka fin fint, någon som kan styrka det?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.225
1.059
113
Stora Blåsjön
Tycke jag kände igen ultimax remmen de brukar gå rakt av... :)
phazerremmen från phazer 2007 ca 950kr funkar utmärkt, sen passar även remmen till M8 fast den kostar ca 1350kr har dock inte testat den då phazerremen är billigare och håller otroligt bra.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Tycke jag kände igen ultimax remmen de brukar gå rakt av... :)
phazerremmen från phazer 2007 ca 950kr funkar utmärkt, sen passar även remmen till M8 fast den kostar ca 1350kr har dock inte testat den då phazerremen är billigare och håller otroligt bra.
Yamaha original phazer rem?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Får ta och beställa några av dessa i veckan då:) har du inte problen med att oljan trycker ut ur luftningen? för min del så känns det även som att oljan blir jä##igt varm, funderar nästan på att montera en liten oljekylare på ledningen till turbon. har en ifrån nån saab som är typ 12x12x3cm, tänkte sätta den i "hjulhuset" om man säger så..

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ang bestyckningen så kan du gå in på Polaris avdelningen och kolla bestyckningstråden som jag skapat. (tror jag det va) Om jag inte minns fel så ska det finnas ett diagram på hur dom olika munstycken arbetar.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Sks originalremmen är Inge bra, 32111080 heter den och den höll Inge bra alls i assaulten, den bör också ha fel längd, bästa för iqn är 3211114 remmen den är kevlarförstärkt. Har en beggagnad som är fin som du kan få köpa.