provade att sätta slangarna på plenumet nu och jävlar vilken skillnad! inget bludder alls. den skjuter faktiskt på riktigt fint med bara 2-3hektos ladd men jag har inte provat nått seriöst och kollat stiften än, blir nog i morgon först de..Vad blev det för storlek på pitot röret? eller ja hålet? kör du ställbara fortfarande? Kommer ju få snabbaretrycksättning om den sitter i luftströmmen innan plenum. Verkar ju som att dom andra labbar med pitotröret tills det går att åka närapå org bestyckning som du säger?
tackar tackar ska försöka få upp några nya bilder i helgen.Vilket jävla sjukt coolt bygge, har inte sett det först nu grymt jobbat!
men att prova och strypa ner det lite eftersom tills den går rent måste ju gå bra de.. som störst är det 4,5mm och kan strypas till 0.japp när jag körde med intercoolern för att det skulle funka. När jag tog bort ic så blev hålet för litet och det gick åt 2cylindrar, 2 toppar och 3 kolvar... nu kör jag med den första pitotröret jag gjorde (4.5mm) som inte alls funkade med intercoolern och det verkar funka bra nu.
har inte provat det ännu, men om man bestyckar ner pitotröret ist då? som tidigare nämnt tills den slutar att sura. är det dåligt de?Men det är bra du provar för man får bort allt surgurgel på det viset . Kör du bara egt och den visar ok + att stiften visar rätt färger så testa vidare men håll överdrivet koll på egt och dödsaska/spikning. Har du provat bestycka bort surnings problemet istället för att flytta pitotröret till plenum? Det är en betydligt säkrare metod.
.
Minska hålet i pitotröret menar du? Det enda som händer då är att den surar mindre vid snab ba uppgasningar från oladdat. När du väl kör jämn fart fårn du samma övertryck som med stooort hål. Jag skulle bestycka mig rätt som första val. Det kan gå ut åtskilliga munstycken så därför har jag gått över till att löda igen och borra om. Det går lätt med butangaslåga eller gasol och vanligt lödten.har inte provat det ännu, men om man bestyckar ner pitotröret ist då? som tidigare nämnt tills den slutar att sura. är det dåligt de?
vart har du köpt den då? tänkte om man kunde hitta nån bild på nätet.och en snö strumpa kanske. har en som du kan prova
Ja vi får väl se hur det går, provar såhär först innan jag kapar nått, skulle ju vart bra om man kunde få ut det i tunneln men det ser ju onekligen trögt ut de..utblåset lär nog bli problem i djupsnön. Min ville inte gå alls när man burkade höger med utblåset riktat neråt.
Sen som lipdjuret säger så är en snöstrumpa att rekommendera.
Men det ser snyggt och rent ut!