Hade 0,2 först men har ställt upp till 0,4 nu. Har även testat 0,7 och förgasarna klarade att hålla tätt.. Tyvär så finns bluddret med på alla tryck.
Prova snarare 0,1 bar övertryck för jag får inte min 4takts hoj att gå rent på lågvarv om jag har över 0,1 bars tryck. jag minns inte om du har en melpasi tryckregulator? om du inte har det så köp genast en sådan för det är endast dom som funkar i hela världen:biggrin1:
Dom flesta hojturboåkare kör minsta möjliga övertryck på soppan så jag är inte ensam om detta för det underlättar bestyckningen avsevärt.
Är du helt säker på att den surar till på lågvarv för Jag får tvärtom problem och fick sätta in större lågfartare + att jag fick slipa nålen mindre just på gashöjd upp till 1/3 gas men det är ju en 4takts hoj men jag nämner det ändå för ibland är det svårt att höra skillnad på sur och snålstupning.
Måste man gå ner i bestyckning från org har man som regel något fel i systemet med tryck eller pitotplaceringar,,,mer normalt är 10% upp i bestyckningar eller org bestyckat. Men det är ju inget måste att hålla sig efter för man kan ju nå rätt bestyckning på många sätt. Men att bestycka sig fram med högre soppatryck eller ändrade pitotplaceringar är kännsligare och svårare att få till. Jag har själv gått igenom exakt samma problem när jag turbomatade min enstånka och det tog 2 år att få till bestyckningen ,,jag körde med alla tänkbara tryck och pitotplaceringar man kan tänka sig så det är inga lätta nötter att knäcka:dizzy: