iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
idag blev det ett friskluftsintag tillverkat, har tyvär ingen bild på det nu men det kommer en i morgon när det är lackat. gjorde ett studiebesök på limpdjurs jobb nu i kväll också..

betterboards..

själva "greppen" bockade.

Ja, såhär blev dom.. lite annan form är original.
Tack för hjälpen med dom limpdjur!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
ljuddämpare med filter??? hehe nä bara skojja. men de känns som de kommer sättas igen rätt lätt:eek: men ruggigt bygge du håller på med!

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Tråkigt om du kör in i nåt så filtret blir kaoz så du skottar in snö i en het turbo :/

Men annars ser det ju jävulskt fint ut! :)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
Riktigt snygga betterboards!
Blir nog att andas friskt med luftfiltret där, men det är nog lite som ozzy säger. Värt att ta vägen runt buskaget istället för att plöja igenom ;)

Var har du köpt filtret?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Riktigt snygga betterboards!
Blir nog att andas friskt med luftfiltret där, men det är nog lite som ozzy säger. Värt att ta vägen runt buskaget istället för att plöja igenom ;)

Var har du köpt filtret?
ja vi får väl se hur det funkar, men där kommer den ju aty få riktigt med kall luft iaf. hade ju lite problem med det förra vintern. egentligen så är det väl inget filter utan mer ett snöskydd.. köpt på skoterdelen.se har jag för mig.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nog tror ja dedär filtret håller, men det går att göra en "burk" av finmaskigt tunt aluminimnät som finns att köpa, lackar det svart, sen sätter man meshtyget på insidan av "nätet"

lite körnstigt förklarat men ja hoppas du förstod hur ja tänkte!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Vad använde du för aluminium till betterboardsen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Byggt en oljefilterhållare nu ikväll, blir väl kanske lite blaffigt men det va de minsta filtret jag hittade.

sen så lära jag lägga dit pipan och kolla hur det såg ut:p

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Haha, ja det lär ju märkas ganska snabbt ;) Gjorde ett par i 6082-t6 och det var ett helvete... Fick värma rejält innan det bockades och ändå sprack det på vissa ställen :(

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Haha, ja det lär ju märkas ganska snabbt ;) Gjorde ett par i 6082-t6 och det var ett helvete... Fick värma rejält innan det bockades och ändå sprack det på vissa ställen :(

Det "hårda" aluminiumet som dom har på limpdjurs jobb går då att bocka utan att det spricker..

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Mustig hållare=) Komer imorgon å kikar å fortsätter med min styrstångsförflyttning.