iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Tror det kan bli hur bra som hälst med en 15t laddare! Finns bara ett sätt att veta säkert, testa.. :) Börjar faktiskt bli lite sugen att dunka fast en snurra på min maskin med. Men vet inte om jag har tid.
Ja vi får väl hoppas på det:) funderar på om jag ska köpa en 16t nu på en gång så jag har ifall den skulle va trång.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Nu har jag beställt alurör, silikonslangar, en stoor dumpventil och avgasbandage. lackade pipan, grenröret och slutburken idag också..

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja,ja Vaffan hinner väl komma jag å=) Ska komma ner å kolla till pärlan å bolla lite idéer med dig nån dag här.. Har en bild på hur min skulle ha sett ut framöver... Det involverar dig, mig och limpdjur och det är inget homosexuellt.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.051
113
Stora Blåsjön
Brukar bara högerklicka på bilden och välja "kopiera bildadress".
Sedan bara lägga in den med hjälp av "bild" knappen när man skriver inlägg.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Phuu.. äntligen fått kläm på hur man lägger in bilder:S

Har iaf gjort nya tajta insug för att få plats med allt.

Tätningen löste jag med oringar på förgasarna.

tillsågat och klart för svetsning.

Sådär blev dom, svarta tillochmed:)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Det passade t.o.m Frågan är vad förgasarna tycker om att sitta typ stumt i motorn??

Började på ett plenum idag också, kommer att bli i alu den här vintern.

Blir o-ringar även här.

Sådär ungefär..

resten av bitarna till plenumet, kan säga att det inte va så lätt att bocka till den där plåten, men det gick:p

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Hur sitter gasarna på insugen? alltså va e upp och ner på insugen?
Hänger inte riktigt med på vad du menar? det kommer att bli typ nått som sitter emellan plenumet och insugen som kommer att hålla ihop det hela så inte allt bara rammlar isär