Jodå det ska jag göra..Okej.
Vilket avgashus är det?
Skriv gärna måtten här sedan så kan man jämföra med liknande agg.
Jodå det ska jag göra..Okej.
Vilket avgashus är det?
Skriv gärna måtten här sedan så kan man jämföra med liknande agg.
Det är raka huset. men det är bra mycket större än det jag har nu, som är jäkligt litet..hoppas de är 7ans vinklade lite luftigare än raka husen.
okej.
Får hoppas den nya turbon kommer fungera kalas bra.:bigsmile:
Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur du mäter mottrycket och vart. men har du tillgång så du kan logga både tryck i insug och avgas och jämföra värden vid olkia varvtal osv? eller tittar du bara på lösa mätare på syret medans du kör?
För örvigt ser allt stilrent och snyggt ut så jag hoppas du får rejäl fart på grejerna.
Mäter mottryck mitt på pipan med lösa mätare på styret, så det är lite bökigt att hålla superkoll på.. fart är det i den med lill turbon också, kör bara på 0,2-0,3bar nu. men tycker det gjorde stor skillnad.
Okej ja det funkar det med.Mäter mottryck mitt på pipan med lösa mätare på styret, så det är lite bökigt att hålla superkoll på.. fart är det i den med lill turbon också, kör bara på 0,2-0,3bar nu. men tycker det gjorde stor skillnad.
Jo, men då hade jag ju en svarvad topp..Laddade du inte typ 0,8 med gammel gammelsnurran?
Har nog inte skrivit det här tror jag.. den svarvade toppen hade lite väl lågt komp 8,8:1 då blir ju botteneffekten lidande.. och med tunga vikter och för stor turbo så blir det inge roligt.Har jag missat varför du satt på orginal toppen?
Är lite svårt och se på bilderna.
Har det lossnat bitar eller är det bara färgutseendet som är galet?
Kan det bli sådär med återcirkulerande dump sen är lagret lite dåligt i turbon så det kommer olja i tryckrören och i sin tur med den återcirkulerande dumpen som skickar tillbaka oljeluften in i turbon?
För det ser ut som bränd olja.
Du får prova och se om den nya fungerar bättre. (dvs om den är hel) men jag har svårt att tro det ska bli jätteskillnad med endast annat avgashus men fortfarande med samma storlek på impellrarna..