iq 600 rr turbo

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
laser går ju att ordna nu mera :) men tror det blir svårt att få till nått liknande det där, då är det nog även lite för mycket jobb för dig istället för att köpa färdigt :) nån bakvänd form utav dumpventil kanske kunde funka annars?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Några bilder från idag. det va rätt stort intresse för turboskotern :bigsmile:

pro rmk´n brevid hade asker bumper och fotsteg:)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har klurat lita på backventiler för att kunna utnyttja elbacken nu ikväll, testade att kasta ihop en i vanligt stål bara för att prova och det verkar då gå att bygga egna. bara jag kommer över lämpligt material så ska jag snida till ett "block" med fyra ventiler i ett så att det inte blir så klumpigt och så många slangar och kopplingar i onödan:)
Fick även en massa andra id`eer från folk i helgen som jag nog kommer att kika närmare på, men mer om de senare;)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Nu blir man nyfiken hörre du :p
Mmm.. visst blir man? :bigsmile: Är faktiskt lite nyfiken/uppspelt själv fast jag vet vad som hända skall :eyebrows:

Har förresten donat lite med backventilsblocket ikväll, borrat och mätt en massa. i morgon blir det lite svarvning och gängning:) tänkte knäppa lite bilder på förloppet också men det va batteritorsk på kameran:(

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Backventilen är klar, fyra i ett och verkar funka som det är tänkt:) Mycket med noggrann borrning och funderingar..

Sådär blev den iaf.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: iq 600 rr turbo

Fan vad kung! Du är härmed förbjuden att jobba borta :)
De tycker du ja.. har kommit fram till att det är sämre att vara i garaget två timmar varje kväll jämfört med tio timmar i sträck en och samma dag, för det blir samma missnöje ifrån regeringen oavsett om man är borta två eller tio timmar.. då är det ju bättre med ett missnöje än varje dag;)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
I dag har det varit en "journalist" på besök i garaget. ifrån nät tidningen som David mach z skriver för, får väl se när det dyker upp nått där:)
Tänker även avslöja min senaste uppdatering, kommer att prova med intercooler igen fast jag typ har dömt ut det tidigare..

Nått sånt här blir det typ. Tog tyvärr slut på gas till tig svetsen så det blev stopp här. tror att det kommer bli bra när man har en bra reedventil i röret och bra kylning på intercoolern. anledningen till det här är att killen med pro rmk'n ifrån förra helgen va en jävel på att övertala en om att det skulle bli grymt plus att han hade en bra id'e på hur man skulle få bra kyl på den:)

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Helt otorligt att tidningen Snowmobile inte nyttjar sitt eget forum som uppslag till artiklar. Tydligen verkar konkurerande tidningar vara snabbare på att snappa upp intressanta reportage.
Även David mac Z är ett bra exempel på att andra tidningar ligger steget före...
Skärpning redaktionen på Snowmobile!

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Som någon sagt tidigare, synd inte snowmobile.se själva tar vara av det som händer på deras forum.
Bara ge Cred till sledtrax!