iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Första provturen för säsongen gjord:)

Åker man utan lysen så blir det såhär om det är typ 70cm puder.

Har filat lite på intercoolern också.. Har dock inte blivit så mycket skotermek den senaste tiden, så det har inte hänt så mycket heller;)

Ska försöka göra ett seriöst ryck nån dag nästa helg så det blir färdigt nån gång.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Åkte norröver med buss idag. Såg nå suspekta spår och tänkte att nu har turboaset rastats... och mycket riktigt! :D
Stämde bra de:) va förbi garaget en sväng nu när jag kom hem och "fixa barnvagnen".. blev rätt bra, lite mer svets på de där så.

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Finfint! Tur ni har som ha fått lite snö att leka på :) ska bli kul att höra hur de funkar för dig med icn, om de påverkar ditt gassvar eller respons på något vis. Annars vore de ju intressant med lufttemp mätare innan plenium en sån här gång, så du får se direkt hur insugstempen påverkats av icn :)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Kommer att sätta reedventilen i plenumet nu ist för i tryckröret, så gassvaret borde inte förändras nått. Jag har små termometrar i en låda någon stans som jag tänkte man kanske kan få fast på tryckrören strax efter turbon och strax före plenymet. kommer även att plasta till en kanal mellan ic'n och två av hålen i huven.

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Låter väldigt bra.. Kommer du prova nån laddökning också i samband med icn? Eller blir det mer för driftsäkerheten? Kall luft in eju alltid mummigt för alla motorer :)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Kommer nog att hålla mig på 0,6 ändå.. känns som det räcker:) sen mot slutet på vintern kanske man kan tjuvhöjja lite, när vintern typ är slut.. då gör de ju inget om det skulle bli ras;)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag har mycket mer film material som skulle ha klippts ihop en del.. ska bara få någon att göra det då jag inte behärskar det själv.

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Skulle vara roligt att se, gärna i jämförelse med nån annan maskin också då det ser ut att röra på sig en del:) Hur den står sig mot säg en nyare bergsget?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har trixat lite med skotern här om dan, svarvat en fläns till dumpen och svetsat dit fästen på interkylern.

Såhär blir det. med lite tur så går lyset dit också:)

Jag kommer även att göra en "kanal" framför intercoolern som tätar mot huven.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Nu ska vi försöka reda ut de här med luft/bränsleskruvarna, vilket register rör dom? Får den mer eller mindre bensin när man skruvar dom in/ut? Har hör så jävla mycket olika bud på det nu så jag vet varken in eller ut.. Nån som vet får mer än gärna förklara vad som gäller för tm förgasare.