Körning runt Nyköping

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Hur var det med skotertvätten där, är det dåliga isar eller var det halvfrusen vak ni körde ner i?

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
En till !!
Hojta till nästa gång ni vill ha sällskap med fler!
Jag är på jag med!
hehe ja det kanske blir 1-2cm i slutändan=). Men tror man kanske det går bättre?
De skulle ja vilja se! Denna vintar har ju varit så bra hittils så den mängden kommer säkert;)
Ja här kom det faktiskt 1-2 dm snö :D

Vi har aldrig några samåkningar bestämda utan blir mest spontant, vi är några som har stuga i skärgården och några till som brukar komma ut. Men om ni åker ut kommer ni säkert träffa på nån av oss :)

Isarna är rätt bra i inre skärgården men det finns ställen man inte ska vara på, iaf inte om man inte har fart. Finns tyvärr inga helsäkra områden så man bör veta vad man gör.

Last edited:

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Vi va 2st som var ute o drog en längre premiärtur idag i "ovädret" riktigt kul :D Kändes som snöskoter va rätta fordonet idag då jag höll på att köra fast i drivorna 5-6 gånger med bilen påväg till skotern.

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
En Bearcat 570 XT, ny i kartong blev natten till idag stulen i Trosa 7 mil söder om Stockholm.

Är det någon som sett eller ser något så hör gärna av er till sörmlandspolisen.

Turbotrotteln

Aktiv medlem
18 jan 2015
93
0
6
Sörmland
En till!
Hur är det med körningar ? Någon som har kvar sin skoter?

Körde idag i Gnesta trakterna på min bondes mark, med hans tillåtelse. Men man blir ju sugen på kunna åka iväg någonstans. skoterträff vore något

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Jag är på men det vet du Hasse
Har frågat runt ang isen och nu ska det tydligen var upp till 70 cm is
Men som det ser ut nu så är vi 3 skotrar som kommer att utgå ifrån Källvik där har vi tillgång till åkrar ,sjöar, skogar, och ev ut på Östersjön
Mvh Peter 070-1666676
hej! Vill verkligen inte vara någon som slår med pekpinnen. Men ta reda på om ni får köra på marken och var helt säkra på isen. Jag vill inte läsa eller höra på nyheterna att skoterförare kört igenom isen eller kört sönder eller på privat mark utan tillstånd. Jag är en kär skoterälskare. Kör lugnt!

Star250

Välkänd medlem
9 jan 2011
116
0
6
Mariefred
Jag körde förra helgen gamla banvallen från Åkersstyckebruk till Eskilstuna så den vägen kan man komma långt. Byringe,Stålboga,Eklången,Ärla,Hällberga och Eskilstuna. Finns en del hinder i form av träbommar o lite stenar. Där det finns skidspår kan man åka på sidan. En redig tur på ca 4 mil enkel resa......

Star250

Välkänd medlem
9 jan 2011
116
0
6
Mariefred
ja bättre sent än aldrig. Själv körde jag första turen i December på 2cm men nu e förhållandena kanon med ca 40cm på en del håll här så det e bara gasa......