Sv: 800 e-tec (freeride)
Vat ute igår med min FreeRide. 45 min utan att släppa gasen, 7500-8000 varv hela tiden, 70-80 cm tung snö utan botten.
Inte ens remdamm på variatorskyddet.
Kör man sönder en rem på 5 mil har man ingen hjärna, alt är ej läskunnig eller döv och blind.
Står exakt hur man ska köra in en rem i instruktionsboken samt hur högt den ska sitta i variatorn.
Om remmen däremot går sönder efter man kört in den då är det något som inte stämmer.
Men kom aldrig och gapa om att remmen gick efter 4 mil, det visar bara hur många getter som fattas i bollen.
Vat ute igår med min FreeRide. 45 min utan att släppa gasen, 7500-8000 varv hela tiden, 70-80 cm tung snö utan botten.
Inte ens remdamm på variatorskyddet.
Kör man sönder en rem på 5 mil har man ingen hjärna, alt är ej läskunnig eller döv och blind.
Står exakt hur man ska köra in en rem i instruktionsboken samt hur högt den ska sitta i variatorn.
Om remmen däremot går sönder efter man kört in den då är det något som inte stämmer.
Men kom aldrig och gapa om att remmen gick efter 4 mil, det visar bara hur många getter som fattas i bollen.
Min teori är såhär, å de har jag nog skrivit förut i denna tråd också.
Om man ligger och pumpar puder längre stunder så blir variatorerna så varma att remmen börjar slira och då går remmarna sönder.
Dom som kör led/kortare sträcker i puder med pauser håller remmarna för, då hinner variatorerna svalna under tiden man vilar.