R
RevMan
Sv: 800 e-tec (freeride)
Jag är pappaledig i nästan två veckor framåt så jag kommer inte i kontakt med nån verkstadshandbok tyvärr.
Zollinger kanske kan kolla upp det.
Min polare på jobbet har kört renegade 600 -08 44matta nerdrevad, sen den var ny och remmarna har hållit sisådär, 50-70mil på orginal 197 drygt 100mil på gates extreme. Variatorerna har alltid varit rejält heta åt han. Nu har han rivit skotern och satt ihop den igen(krockad) och då upptäckte han att vridstoppet inte låg emot kudden, han skruvade fast den så den låg emot utan spel. Första turen i torsdags var det snabb ledkörning på ospårad led i ganska tung snö, han kunde ta i variatorerna utan problem. Han linjerade motorn så det såg bra ut med ögonmått, inte mätt nånting.
Winter Brew (rooster buildt variatorkit) på dootalk skrev att kan man hålla handen 4sekunder på variatorerna så är det bra, 2 sekunder eller mindre så är dom för varma.
Det som är så lustigt med att "ALLA" har problem med remmarna är att inte mina kunder säger nått om problemen, bara ett fåtal med korta maskiner har haft ordentliga bekymmer och där har 377remmen löst problemen.
Min maskin står fortfarande i låda så det dröjer nog innan jag hinner testa nått.
Jag skulle villja testa en annan för att få ner inkopplingsvarvet och köra med lättare vikter. Dom maskiner jag har satt ihop kopplar in på 4000, det tycker jag är för högt.
417ramper ska tydligen vara bättre för boondocking och skogskörning och fungera bra tillsammans med 46-42graders helix.
Jag är pappaledig i nästan två veckor framåt så jag kommer inte i kontakt med nån verkstadshandbok tyvärr.
Zollinger kanske kan kolla upp det.
Min polare på jobbet har kört renegade 600 -08 44matta nerdrevad, sen den var ny och remmarna har hållit sisådär, 50-70mil på orginal 197 drygt 100mil på gates extreme. Variatorerna har alltid varit rejält heta åt han. Nu har han rivit skotern och satt ihop den igen(krockad) och då upptäckte han att vridstoppet inte låg emot kudden, han skruvade fast den så den låg emot utan spel. Första turen i torsdags var det snabb ledkörning på ospårad led i ganska tung snö, han kunde ta i variatorerna utan problem. Han linjerade motorn så det såg bra ut med ögonmått, inte mätt nånting.
Winter Brew (rooster buildt variatorkit) på dootalk skrev att kan man hålla handen 4sekunder på variatorerna så är det bra, 2 sekunder eller mindre så är dom för varma.
Det som är så lustigt med att "ALLA" har problem med remmarna är att inte mina kunder säger nått om problemen, bara ett fåtal med korta maskiner har haft ordentliga bekymmer och där har 377remmen löst problemen.
Min maskin står fortfarande i låda så det dröjer nog innan jag hinner testa nått.
Jag skulle villja testa en annan för att få ner inkopplingsvarvet och köra med lättare vikter. Dom maskiner jag har satt ihop kopplar in på 4000, det tycker jag är för högt.
417ramper ska tydligen vara bättre för boondocking och skogskörning och fungera bra tillsammans med 46-42graders helix.
Last edited: