Vet många M1000 som fullkomligen äter en rem till frukost varje morgon så där stämmer det inte. BRP:s 600 äter ingen rem alls. Problemet är att det inte finns många M1000 sålda så inget hörs. Problemet med remmar finns överallt men är mer betydande på BRP:s 800 sedan år tillbaka. Mest 2008 om jag inte minns fel.Arctic Cat är chef, jag håller med. 160hk++ och inget remslitage. Där har brp något att se upp till..
Där har du helt rätt. Skoteråkare är mer vana att rackla. Sen har du ett annat jätte problem. Man säljer worldwide drygt 100.000 skotrar. Motorcyklar är en mångdubbelt större industri. Den tekniska utvecklingen på skotrar har på senare år varit mycket snabb. Kanske för snabb och det är därför att vi köpare vill ha nya grejer. Kanske har hela utvecklingen i industrin gått lite för fort för sitt eget bästa? Fabrikerna orkar/kan inte hålla detta höga tempo. Detta upprop tror jag är mycket bra och kommer att sätta tryck på fabrikerna att leverera bättre kvalite. Priset kommer att höjas ännu mer på nya modeller och gamla utvecklade modeller kommer att premieras eftersom garantikostnaderna stiger. Fabrikerna har helt enkelt inte råd.Tar man en ny R1 eller motsvarande så tål dom rejält mycket mer än vad någon vanlig Svensson klarar att utsätta dom för. En skoter kan man köra till dynga på en helg om man skulle vilja...... En ny crosscykel är också tämligen idiotsäker om man betänker vad dom i regel får stå ut emd.
Det där stämmer väll så där... att BRP 600cc ej ska äta rem är skit snack...Min 2008 har gjort det och flera andras har också gjort det.... SS/SDI m.m redan 2007 fanns det problem med att vissa BRP 600cc åt remVet många M1000 som fullkomligen äter en rem till frukost varje morgon så där stämmer det inte. BRP:s 600 äter ingen rem alls. Problemet är att det inte finns många M1000 sålda så inget hörs. Problemet med remmar finns överallt men är mer betydande på BRP:s 800 sedan år tillbaka. Mest 2008 om jag inte minns fel.
Mycket märkligt. Vanligtvis kalibrerar folk om sina variatorer för att få ut maximalt ur maskinen, här verkar det som att det måste göras för att öht få en körbar maskin. Att påstå att allting är i sin ordning när maskinen i vissa fall skjuter upp till 2 remmar per dag är makalöst arrogant mot de kunder som har betalat dyra pengar för sin skoter. Kanonbra att ni driver frågan!http://www.snowmobile.se/ Inget fel på maskinerna?
klart det är, På Apexen är remmen som ny trots 100 mil tuff körning med mycket lössnöåkning.
Remmarna håller tillomed bättre på turbomaskinerna än på brp.
klart remmarna ryker om dom går för varma, kanske en "luftigare" primär kan vara en del av lösningen? ihop med flytande sekundär och ventkit.
Jag hade en rc600 sdi som tyckte remmar var gott! Och ja, jag körde den så kallade race remmen. det var inte ofta dom höll mer än 5-10mil. Det problemet fick jag bort efter att jag drevat om, variatorkittat mm Då körde jag faktiskt hela 70mil på samma rem innan jag sålde aset, och i samma veva beslöt jag mig för att aldrig mer ha en brp maskin.Det där stämmer väll så där... att BRP 600cc ej ska äta rem är skit snack...Min 2008 har gjort det och flera andras har också gjort det.... SS/SDI m.m redan 2007 fanns det problem med att vissa BRP 600cc åt rem
Tack för lite mer info , så jag kommer fortsätta vidhålla att Problemet ej bara är på 800cc maskinerna utan även på de med lägre effekt! Så det går inte att skylla på att det har blivit mer effekt i maskinerna.Jag hade en rc600 sdi som tyckte remmar var gott! Och ja, jag körde den så kallade race remmen. det var inte ofta dom höll mer än 5-10mil. Det problemet fick jag bort efter att jag drevat om, variatorkittat mm Då körde jag faktiskt hela 70mil på samma rem innan jag sålde aset, och i samma veva beslöt jag mig för att aldrig mer ha en brp maskin.
Särskilt inte när man ser 300+ hk turbomaskiner som kör flera säsonger på samma rem...Tack för lite mer info , så jag kommer fortsätta vidhålla att Problemet ej bara är på 800cc maskinerna utan även på de med lägre effekt! Så det går inte att skylla på att det har blivit mer effekt i maskinerna.
Rent j*vla pinsamt, hur tänker han? jag blir så förbannad hur köpare blir behandlade...snacka om att fullkomligt strunta i problemen!"-Det är faktiskt bara 15-20% av våra kunder som har problem, alla andra är nöjda", säger Geir.
Detta uttalande är ju rent ut sagt shockerande.
Det verkar ju vara normen att var 5:e skoter går sisådär och då är man nöjda på BRP.
Vilket företag som helst hade ju kickat sin produktchef med dessa siffror.
Pinsamt!!
Sen lastar han över ansvaret på ÅF som ska lösa BRPs problem.
Garanterat så får kunden stå för allt i slutändan ändå.
Den lilla pressrealeasen är bara luft mao....
Hade du problem och löste dessa på det viset?Jag säger det igen. Ni som har problem, Schimsa ut eran sekundär 3.5-4mm (ingen stor kostnad 300 kr eller gör shimsen själv) gasa och var glad!
Om det är det enda som krävs kan man ju fråga sig varför detta inte sker redan vid tillverkning, alternativt vid leverans?Jag säger det igen. Ni som har problem, Schimsa ut eran sekundär 3.5-4mm (ingen stor kostnad 300 kr eller gör shimsen själv) gasa och var glad!
Självklart nog vet jag väl det, jag har svurit och varit förbannad också men skoter säsongen min är alldeles för kort för att bara sitta och vänta på att det ska hända nåt! Det finns dom som har maskinenr som skjuter remmar heela tiden å kanske inte vill stå i en fjällsluttning å skära lös rem molekyler hela dagen medans dom väntar på att BRP ska ta fram en lösning.Detta miggy, var nog den mest anmärkningsvärda kommentaren i hela tråden. Använd huvudet så kommer även du att inse att detta handlar om mycket större saker, det handlar om att företag som säljer produkter skall ta ansvar för dem!