Schimsa gör nog lite gran men inte allt tyvärr..Men Åf har inte schims eftersom de köper man hos rev-man på dootalk(inget som de flesta Åf vet om).. Men jag förstår verkligen inte varför Brp inte gör denna lösningen på sina skotrar(kostar det verkligen så mycket mer?!, borde väll bli billigare än att förlora en massa kunder?!)Det låter ju bra, men om det vore så enkelt, varför schimsar inte AF arn ut sekundären? Var till min ÅF i går och bad om schims till min gade. Svar, har inte! BRP säget att sekundären står inte för långt in enligt min ÅF! Det är inte bra freeridern som har problem. Om jag skulle köra min gade som en "freeride" så flyger min rem också. Går för varm även på spår. Har dock kört min gade på C#1 redan från 10mil av den anledningen att den är för lätt i primären. Det här problemet har funnit sedan -08, så det är ingen nyhet för mig i alla fall. Jag trodde dock att BRP ändå hade kommit med en lösning till-11 modellerna. Hade jag haft facit i okt så hade jag aldrig sålt min -09 600 gade, för den fungerade helt ok, med svala variatorer.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZEiIR4eEbU&feature=player_embedded#