Okej. jo jag kan hålla handen på variatorerna i 3 sek typ men remmen är då mycket svalare så då funkar det nog. variatorerna är nog ganska lika varma. har inte känt att den dör av eller nåt sånt vid fulltgaspådrag, den går hur bra som helst annars.
Vet inte till 100% vad dom gjorde för han ville inte berätta av nån anledning. han sa bara att allt skulle bli mycket dyrare än vad brp:s lösning på problemet skulle vara och att detta var deras egen ide´. men han pratade innan jag lämnade in skotern om linjering och kanske schimsning och sen lite annat, vilket jag tolkar som omdrevning och det känns som det är omdrevat också. vad jag kunde se så var det inte schimsat men jag ska ta en kväll och titta lite mer noga på skotern.Har summit 146:an å freeriden samma variator setup å drevning?
Dom gjorde inget annat på Nila förutom linjering å nerdrevning?
Brp:s lösning på problemet verkar ju inte ens existera, verkar va upptill varje ÅF att hitta på en lösning.Vet inte till 100% vad dom gjorde för han ville inte berätta av nån anledning. han sa bara att allt skulle bli mycket dyrare än vad brp:s lösning på problemet skulle vara och att detta var deras egen ide´. men han pratade innan jag lämnade in skotern om linjering och kanske schimsning och sen lite annat, vilket jag tolkar som omdrevning och det känns som det är omdrevat också. vad jag kunde se så var det inte schimsat men jag ska ta en kväll och titta lite mer noga på skotern.
43/47 är väl orginal helix om jag inte e helt ute å cyklar!?jo jag ska kolla om helixen är bytt om jag nu minns vad det var som satt där... ska kolla schimsningen också och sen om jag hinner och orkar ska jag kolla drevningen. det verkar ju som det går tungt för brp att lösa det som du sa och det kan ju blivit så att ÅF fick lösa det och kanske får nån slags kompensation från brp i sin tur men det verkar ju skumt att dom inte vill tala om vad som är gjort, för om man vill så går ju allt att ta reda på ändå. Har du löst problemet själv eller?
Korrekt, lägger in sidan med originalsetup "Europe" för Freeride samt Summit X146-163 så behöver ingen gissa.43/47 är väl orginal helix om jag inte e helt ute å cyklar!?
Gör inte som Robban300.GÖR SOM JAG. BYT TILL NÅTT SOM FUNKAR
Men vad funkar då? Ski-doo äter remmar till frukost, lunch och middag. Polaris trampar man genom fotstegen på om man kommer iväg från gården innan den börjar misstända och bluddra. Yamaha Nytro har en soppatank obetydligt större än torrsumpen ,och jag vill då inte ha en kälke med soppa med mig för at komma mig från gården. Återstår A-C som jag inte vet nåt om. Men jag håller med fullständigt , man vill ju KÖRA inte SKRUVA med NYA grejjer för 150000.... Sorry Off-Topic , jag vet... Blir bara så f*******d.....Jag vill börja med att säga att jag tycker enormt synd om alla er som haft problem. För många är det en dröm som krossas både psykiskt och ekonomiskt. (tro mig jag vet) Det var dom snälla orden jag tänkte säga!! En kort historia: Jag har en -11 mountain 800 maskin (märke oviktigt men inte en Ski-Doo) och är fd ägare av en freeride.
Jag träffade 3 grabbar på blåhammarfjället förra helgen. Alla hade en varsin freeride. (om ni finns här på forumet kan ni väl kommentera tråden) Hur som: Alla hade med sig 4 st remmar i reserv a 1250 kr. En hade 2 st remmar kvar och dom andra en var. (EFTER 2 DAGARS ÅKNING) Jag nämnde att jag hade åkt 160 mil på orginal-remmen och blev kallad för lögnare mm.(jag har tävlat på elit-nivå i cross så jag försäkrar att den inte är gubb-körd). De total-sågade min maskin bara för att det inte var en Ski-Doo och så vidare bla bla bla.
Det jag vill säga är: ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DETTA MÄRKES***ERI. Många av er som har problem försvarar freeriden ut i fingerspetsarna BARA för att det är en Ski-Doo. Som crossförare strävade jag alltid efter att ha "det bästa materialet" OAVSETT MÄRKE. Fick man problem så bytte man till nått som funkade. Jag ägde min freeride i 5 v. Efter 3 st omdrevningar,linjeringar och 6 st remmar och div annat strul fick jag nog och sålde den. Den är helt klart bland dom roligaste maskinerna jag kört. Men det var ju det där med att KÖRA. Det är väl det man är ute efter och INTE en massa strul hela tiden. Med nya maskinen har jag som sagt kört 160 mil och bytt tändstift en gång och fått mycket kvalitetstid i bergen UTAN att behöva oroa sig för remmen. Tyvärr tror jag att freeriden kommer att bli en mörk historia som kommer att svärta ner Ski-Doo rykte. (kika lite på dom amerikanska siterna får ni se) När det gäller korta maskiner skulle jag aldrig köpa nått annat än Ski-Doo ;-)
GÖR SOM JAG. BYT TILL NÅTT SOM FUNKAR
M8 värkar ju va nice men den värkar också tugga lite rem tyvärr...tror inte problemet är lika stort som på Freeriden/Summiten men det finns där.Men vad funkar då? Ski-doo äter remmar till frukost, lunch och middag. Polaris trampar man genom fotstegen på om man kommer iväg från gården innan den börjar misstända och bluddra. Yamaha Nytro har en soppatank obetydligt större än torrsumpen ,och jag vill då inte ha en kälke med soppa med mig för at komma mig från gården. Återstår A-C som jag inte vet nåt om. Men jag håller med fullständigt , man vill ju KÖRA inte SKRUVA med NYA grejjer för 150000.... Sorry Off-Topic , jag vet... Blir bara så f*******d.....
I både USA och Canada har de en helt annan tradition att individanpassa hela variatorsetupen oavsett det handlar om körning i Revelstoke, Alaska eller Newfoundland/Lewis Hills, dessutom ett större och billigare utbud av firmor/grejor för just detta.Håller mig rätt uppdaterad även på dom amerikanska forumen och jag tycker snarare det verkar som om dom har mindre problem än vi. Dom flesta problemposter är skrivna av skandinaviska användare. Antingen funkar deras setup bättre eller så fixar dom bara eventuella problem själva utan att göra väsen av sig.
Kan bara meddela att här i grannlandet så har vi minst lika mycket problem som er, och det gäller Freeride / X 146. 163:an så har dom haft mindre problem med.Håller mig rätt uppdaterad även på dom amerikanska forumen och jag tycker snarare det verkar som om dom har mindre problem än vi. Dom flesta problemposter är skrivna av skandinaviska användare. Antingen funkar deras setup bättre eller så fixar dom bara eventuella problem själva utan att göra väsen av sig.