Då har man varit ute och testat lite mer grundligt med flytande sekundär.
Först lite bilder...
Nya axeln med splines monterad.
Sekundären monterad.
Längst ut sitter en distans som hindrar sekundären att komma för långt ut.
På bilden sitter sekundären i position enligt BRP spec.
Det är ca 6mm från sek. ut till distansen.
Och så här ser remlinjeringen ut då, med BRP spec...
Efter att man pallat upp maskinen och låtit mattan snurra lite så lägger sig sekundären i denna position. Den har alltså flyttat sig utåt ca 6mm.
Remlinjering då sekundären flyttat sig till önskat läge.
Sekundärens läge vid växling.
Sekundären rör sig lite inåt när variatorerna börja växla ut, flyttar sig 1-2mm.
Denna bild är tagen då mattan snurrar med bra fart, kanske hade 50-60 km/h på mätaren.
Sjukt att allt ser ut att stå still, snabb slutartid på kameran...
Har nu på eftermiddan varit ute och testat lite och även mätt lite temperaturer på primär och sekundär.
Tillverkade en distans att lägga utanför sekundären för att tvinga in den i en fast originalposition.
Efter hårdkörning på en myr med rejält snödjup så ser man iallfall skillnader på temp mellan flytande och fast sekundär.
Flytande gav ca90 grader på sekundärskivorna, primären var ca 10 grader varmare.
Efter montering av distans, lite normalkörning för att få normal temp på skivorna och sedan lika mycket gasning gav med fast sekundär i originalposition 10 grader mer på sekundären och 10-15 grader extra på primären...
Höga temperaturer är det.
Denna mod med flytande är inte hela förklaringen till remproblemen, men det är uppenbart en del i problematiken.