Här tycker jag att ni som har problem ska gå in och skriva vad ni tycker.
http://www.facebook.com/SkiDooMountain
http://www.facebook.com/SkiDooMountain
Senast redigerad av en moderator:
Jepp clicka om den så du håller nere varven till 8000 så ska du nog slippa det.tveka vid gaspådrag å misstända?? det ha min börja göra nu......kan de vara det då? få clicka om den då
ja nog håller man på att slå skallen i styre.......å sen "smattrar" den då man fortfarande håller stumt i sinneJag tycker, och har för den delen redan kommit fram till att min 800 e-tec gade inte fungerar alla dagar som den borde! Varvar markant mer eller mindre från gång till en annan. Slår helt av i bland vid fullt gas på drag så jag nästan slår skallen i styret!
Fattar inget av detta!???har inte läst hela tråden så någon kanske tidigare har påpekat detta...
En som jag pratade med menade på att det var en plastbricka i (tror det var sekundären) som inte orkade hålla emot när det vart varmt och därmed så gled variatorn isär och då remslir...
Jag uppfattade inte han helt hundra som det märks på min aningen obegripliga beskrivning, men det kanske är någon som förstår vad jag menar....
En kompis som har en summit 800 e-tec 146, den åt remmar åt honom och dom fick den nerdrevad 4 kugg!! av återförsäljaren.
Snacket gick att det var en "tokig" finne som tyckte att när dom kom in i sverige så skulle dom ha bättre variatorbestyckning för ledåkning..
ändrade till clicker 2...de blev bättre. hoppas det fortsätter så =)Jepp clicka om den så du håller nere varven till 8000 så ska du nog slippa det.
Verkar dock vara rätt känslig för att om du landar hårt och täpper för avgaspipen så kan den somna in nån millisekund, ett litet skydd framför pipen som styr undan snön skulle nog hjälpa....
Va bra!ändrade till clicker 2...de blev bättre. hoppas det fortsätter så =)
Du menar den gamla justeraren som satt på sekundären för remspänningen, den finns mig veteligen inte monterad längre på nya maskiner.har inte läst hela tråden så någon kanske tidigare har påpekat detta...
En som jag pratade med menade på att det var en plastbricka i (tror det var sekundären) som inte orkade hålla emot när det vart varmt och därmed så gled variatorn isär och då remslir...
Jag uppfattade inte han helt hundra som det märks på min aningen obegripliga beskrivning, men det kanske är någon som förstår vad jag menar....
En kompis som har en summit 800 e-tec 146, den åt remmar åt honom och dom fick den nerdrevad 4 kugg!! av återförsäljaren.
Snacket gick att det var en "tokig" finne som tyckte att när dom kom in i sverige så skulle dom ha bättre variatorbestyckning för ledåkning..