BRP skulle kolla upp så min handlare hade sista versionen av B.U.D.S och sen skulle dom omprogrammera skotern, jag skrev fel, menade inte själva nyckeln men det hade att göra med DESS funktionen. Jag har fått ett fackmässigt svar, är tydligen bara inte kapabel att återge det, haha. Men om skotern omprogrammerades med senaste programversionen skulle eprom2 försvinna, felkoden påverkar tydligen inte skotern på något sätt sett till performance.En nyckel går inte att programera om men fick du något fackmässigt svar om eprom2?
Kan kolla färgen så fort den anländer! Varför inge vidare med 4200 i ikoppling, det är ju knappast en fismaskin att åka runt å puttra i 15km/H med, då har man nog köpt fel maskin. Roligare maskin med denna fjäder och uppenbarligen hela remmar bra bit ovan 100 strecket, så de är väl bara bra.Just ja, glömde nämna den lilla detaljen.
Nya oljemappen måste väl gälla alla maskiner då dom knappast skiljer sig åt från fabrik?
Har bokat tid för neddrevning och omprogrammering av nyckeln (pga eprom2-koden). Vore ju skönt att ta allt i samma veva. Och nån som kollat färgen på nya primärfjädern förresten? Inkopplingsvarv på 4200 lät ju inte nåt vidare.
Det är ju inte så bra med högt inkopplingsvarv när man kör lössnö, har inget med fiskörning att göra. Hade varit bättre om det låg kvar vid 3600. Skiljer ju inte jättemycket men ändå...Kan kolla färgen så fort den anländer! Varför inge vidare med 4200 i ikoppling, det är ju knappast en fismaskin att åka runt å puttra i 15km/H med, då har man nog köpt fel maskin. Roligare maskin med denna fjäder och uppenbarligen hela remmar bra bit ovan 100 strecket, så de är väl bara bra.
Oljeförbrukningen skall tydligen minska mer och mer efter typ 120mil vad jag hört, jag tyckte nu senast jag var ut att den dragit extremt mycke mindre olja än gången innan jag var ut så de verkar vara på rätt väg.
Ju högre inkopplingsvarv destå högre hastighet har du på mattan när väl variatorerna kopplar in, kan väl liknas vid en "rivstart". Det kan vara bra i vissa lägen och sämre i andra. Sämre när du stannar i lössnö och måste krypa i väg, tex i svåra situationer, för då gräver den bara ned sig och man kör fast. Jag personligen ser gärna ett inkopplingsvarv runt 3600-3800.Förklara gärna varför de inte är bra???
Kommer gärna upp om du vill testa fjällmappen...Nån som vill testa fjällmappen i bromsbänk? Bara Summit som är mottaglig för uppdat. Det kan ju hända att den även påverkar oljan.
Jag kan svänga förbi med friirajden på fredag!Nån som vill testa fjällmappen i bromsbänk? Bara Summit som är mottaglig för uppdat. Det kan ju hända att den även påverkar oljan.
Joo visst är det så att summitarna är programmerade att ta mer olja?:::"It varies accordingly to the specific engine requirements."
Känner vibbar att olika typer av maskiner kan ha olika förprogramering av olje tillförsel,orkar inte gå igenom tidigare inlägg på denna tråd men kan det vara så att fler Summit har problem än korta maskiner?
Inkopplingsvarvet förblir ju detsamma oavsett vad du gör med tummen, om du nu inte byter primärfjäder med just tummen. Sen som sagt, man tycker olika. Köpte tex ett variatorkit till min förra skoter som gav ett inkopplingsvarv på 4500. Det i kombination med för låg kamhöjd gjorde att fullgas var ända alternativet när man skulle iväg efter att ha stannat i lössnön. 4200 passar säkert dig, dina förhållanden och din körning jättebra, det är inte galet högt men jag vill ligga lägre.Vad jag upplever högre ikopplingsvarv så har det helt och hållet att göra med hur snabbt man använder tummen när man trycker in gasen inte att den sticker som ett spjut bara för att man höjt varvet marginellt, är absolut inga problem att krypköra iväg med koppling på 4200 för mig iafa...