Eller behåll avdragaren i och ta tag i yttre delen av variatorn och slå avdragaren neråt mot nåt hårt, jag slog mot en stållist på betonggolv, tre kraftiga bankningar mot golvet så släppte det, men som nån sa glöm inte hörselskydd.
Vad för kit? Recensera gärna här sen!Jag monterade v-Kitt igår, ska ut och provköra nu!
kände du behovet när du provat den grönaV-kit beställt.
Få se om man får variatorerna att gå svalare...
Och ja, jag vet att BRP borde stå för detta men det verkar aldrig komma en lösning...
Dom ska nog gå mycket svalare! Och remmarna håller.V-kit beställt.
Få se om man får variatorerna att gå svalare...
Och ja, jag vet att BRP borde stå för detta men det verkar aldrig komma en lösning...
Är väl inte första säsongen hellerDom ska nog gå mycket svalare! Och remmarna håller.
Man undrar ju vars felet är hos Brp, är det ett stort mått av inkompetens eller? Ska ju inte ta en hel säsong och lösa det.
Ja vi får se...Dom ska nog gå mycket svalare! Och remmarna håller.
Man undrar ju vars felet är hos Brp, är det ett stort mått av inkompetens eller? Ska ju inte ta en hel säsong och lösa det.
Gäller garantin fortfarande?Fjällbestyckningen är testad i Gördalen, ägaren har haft många buggar när han släppt ner gasen till 50%, det försvann och båda jag och ägaren inbillade oss att motorn röt ur sig bättre efter mappningen.
Oljeinställningen fungerar utmärkt, från std 4 ökade till 9 och motorn rök som 4+ %. Finjusterade ner den till 3.
Även om den skulle skära pga att den gått för snålt, för det går väl knappast i detta land att påstå att körningen skedde över 1200 möh. Undrar bara, jag älskar klangen från en snålt bestyckad rotax i 25 minus.Fjällbestyckningen är det garanti på, olje justering testar jag på min så läge.
ja, nu har jag åkt med variatorkittet 14 mil.
Är ju väldigt svårt att beskriva upplevelsen, men det matar på hejdlöst och jag har en backshift som är helt otrolig!
på 14 mil i helgen så gick det åt 37l bensin och 1,8l olja, har nästan uteslutande plattat till myrar i helgen.
Fick inte till varven på motorn riktig, fladdrar mellan 7500-8200? Körde en repa över en myr, varvräknaren stod som klistrad på 8000rpm.
Vände och körde tillbaka, varvräknaren hoppade upp på 8200rpm för att sedan sjunka till 7800rpm.
Gjorde ett försök till, varvräknaren visade 8100rpm och sjönk sedan till 7500rpm.
efter en liten snickers paus, kanske 10 min. så var det stabila 8000rpm igen!
Hittade en fin backe i en ledningsgata, kanske 80m lång och jättebrant, då var det första gången jag känt att skotern inte "orkade", hade inte riktigt tid att kolla varvräknaren då, men jag skulle gissa att jag var under 7300rpm. Åkte ner och för att göra ett streck till uppför, då höll den sina 8000rpm hela vägen upp!
Funderar på om det kan bero på 391 remmen?, ska försöka hitta en 377 och prova med i helgen.
Ang temperaturen på variatorerna så kanske dom har gått ifrån superdupervarma till bara supervarma!
Ställ ned clickersarna ett snäpp, toppa över 8 000 så får man störningar som kan hänga kvar en stund.ja, nu har jag åkt med variatorkittet 14 mil.
Är ju väldigt svårt att beskriva upplevelsen, men det matar på hejdlöst och jag har en backshift som är helt otrolig!
på 14 mil i helgen så gick det åt 37l bensin och 1,8l olja, har nästan uteslutande plattat till myrar i helgen.
Har varken skruvat ur stiften eller tagit lös grenröret! Upplever inte att det ryker mycket om maskinen, men om man står bredvid och får avgaser på sig så svider det otrevligt i ögonen!4,9% olja är för mycket, hade varit intressant att kolla stiften men det tarvar ju lite arbete, hur ser den ut i grenröret?