Småmod Lynx Enduro 700 - 01

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Hej! Lägger nu upp en liten tråd på nyskotern jag köpte i våras.:cool:

Det som är gjort på den: Blockhöjare 4", Gaswireförlängare och förlängt diverse elkablar. I övrigt fräsch och original

Det som ska göras är: Byta matta till en 44mm Back Country, byta styre till fatbar och på med en "justerbar" 4"höjare.

Vi får se vad som händer i framtiden, på önskelistan står:

Crosshuv, Hemmagjord högre dyna, v-kit, nerdrevning och 8 kuggars no-slip drivhjul.

Slänger ett par bilder då vi påbörjat mattbytet

mattan

Skotern

Mer kommer:ciao:

/Johan

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Då har man skruvat isär kjedjehuset, och byttmatta det blev mycket bökigare en vad jag hade förväntat mig..

Kjedjehuset:

Sen blev det tomt.

Grejjerna:

Variatorntog jag bort:

Skillnaden på mattorna:

/Johan

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Yes! :) ,, idag blev jag klar och har testat en långsväng!! Me jonneboi å några fler.
Jag tycker det är STOR skillnad mellan 32as å 44as :p ska lägga ut lite bilder imorogn och kanske en filmbit hur den går!..
Nästa steg blir att he på fatbar å annan höjjare :) !!!
/ Johan

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Kul med EVO projekt! När du ändå har isär kedjehuset så dreva ner då så slipper du sen, de är inte svårt och gör stor skillnad... Och svarva ner bärhjulen lite, 10-12 mm i diameter, annars kommer mattan ta i tunneln när du kör. Ser annars mycket bra ut

EDIT* Såg nu ditt inlägg, det kom nog medans jag skrev

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Det blir bra broder! Provkörde skotern idag, äntligen kan man köra på rullen vars man vill =)

Nerdrevning kanske skulle vara bra, kan du ta ner 2 kugg på det mindre utan att byta kedja? Har du gjort det J.Eriksson?

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Kul med EVO projekt! När du ändå har isär kedjehuset så dreva ner då så slipper du sen, de är inte svårt och gör stor skillnad... Och svarva ner bärhjulen lite, 10-12 mm i diameter, annars kommer mattan ta i tunneln när du kör. Ser annars mycket bra ut

EDIT* Såg nu ditt inlägg, det kom nog medans jag skrev
Tack! har svarvat ner bärhjulen idag blev ca 10 mm jag svarva ner och det blev helt perfekt!! ,
Kollade om det var orginal drevningen när vi tog isär allt och det var orginal,, men ska byta till sommarn när man har jobbat ihop lite cash :D ...

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Tack! har svarvat ner bärhjulen idag blev ca 10 mm jag svarva ner och det blev helt perfekt!! ,
Kollade om det var orginal drevningen när vi tog isär allt och det var orginal,, men ska byta till sommarn när man har jobbat ihop lite cash :D ...
Ett drev är inte dyrt, pirat för drygt 200 spänn har jag för mig det var!

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jättefin film! Jag antar att du eller dina vänner är jordbrukare, eller har jordbrukare i släkten eftersom ni kör på en åker. :)

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Jättefin film! Jag antar att du eller dina vänner är jordbrukare, eller har jordbrukare i släkten eftersom ni kör på en åker. :)
Tack!,, Nja det är vi inte eller ingen av oss. men vi känner dom som äger åkern så ,vi kör på :D

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Den går J*VLIGT bra uppför, gäller att gasa (men så är det ´på alla maskiner).. ska filma lite när jag kör bergs klättring imorogn så kan du få se :) !!
Den spinner inget du drar res istället och sånt :p

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Låter mycket trevligt, lite sugen på att ha min 307 med 44 matta bara den tar sig hyfsat bra.
En film lät kul