Småmod Lynx Enduro 700 - 01

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Tacktack. Det såg ut att ta sig bra. Vet att enduro ska gå bra i snön fast dom är korta, vill bara ha en uppfattning om hur bra dom går:bigsmile:

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
ingenfara!,,, okej då förstår jag!,, du bedömmer själv av filmerna vad du tycker är bra :p jag tycker dom går som gudar :)

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
jag tycker dom går som gudar :)
Det lät mycket bra! om man hittar nå bra billig matta fram mot sommaren kanske jag köper den och bygger tillbaka till 307, vill testa min den här vintern hur den är med 345 och 32mm kammar innan man bestämmer sig

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Då har jag börjat att byta styre, och flytta kablar och hel/halv ljus och dödarknappen..
Min snälla moder har skräddar sytt stötdämparskydd, men då när jag tog lös handtagen så hittade jag en rolig sak:!! ni får se bild!.
Före:

så har ska det bli:

Bild på skyddet:

Så här ska inte handtagsvärmarna se ut

/Johan

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Vad du än gör, stoppa inte tillbaka dom feta klumparna på styret (Helljusklumpen och gasklumpen)!
Kommer nog annars bli snyggt med fatbar

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
De blir ju fint. Går den mycke bättre i snön med 44mm matta ? för jag har drevat ner min 2kugg men känner knappt nå skillnad men då har jag bara en 32mm matta.

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
J.Eriksson: jag skall inte ha kvar dom, ska flytta helljus och handvärmar knapparna till ett annat ställe ( bild kommer)

RaekmAcKaN : Det såg väldigt Nice ut!,.. Men jag vill ha det så clean som möjligt vid styret! :)

jo-han: Ja det är MYCKET mer skillnad mellan 44as och 32 i snön. Min span bara hela tiden när jag hade 32as men nu drar hon upp sig :)
Så jag tycker helt klart att du skall satsa på en 44as! Men jag tänker endå dreva ner den till sommaren pga: tycker det var skönt när jag fick testa en polares enduro med nerdrevning 2 kugg! :)

/Johan

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Mycket fint!.. har skickat min farfar på uppdrag imorgon efter ett block i Luleå och lite andra roliga saker. medans skotern står i delar(upptill iallafall):D
Får F*N inte ut avgas systemet det är väldigt trångt och att skruva isär pinnen mellan dämparna vill jag inte göra för det gick till H-vete sist ;) hehe

/Johan

jo-han

Aktiv medlem
20 jan 2009
82
0
6
Kiruna
Du behöver inte ta bort pinnen mellan dämparna. Ta ut den mot slutburken så böjer du bara upp den. Har gjort de flera gånger på min.

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Ja!. nu har jag fått till styret och panelen.!. tycker det blev dugligt :) !
Styret ser ganska så clean ut när det inte är en massa J*vla kablar hit och ditt :)

Styret:

Styret2:

Panelen :

/ Johan :)

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Slänger upp nu lite profilbilder på skotern :p

Sida1:

Sida2:

Sida3:

Fram:

Bakifrån:

Snart bär det ut :) /Johan

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Idag har jag kört!.. med min broder.. en lång sväng.. den svängen inkluderade 3 fastkörningar 2 av en Skratic ;) och 1 av Lynxen :( sedan sprängde jag en orginal rem på den!.. :( så nu blir det att skruva igen ! :D

Slänger upp lite bilder!:

Nu är den inne igen :(

Rem:

Intekul :(

Bilden säger allt! :

700enduro

Välkänd medlem
23 maj 2010
302
0
16
Luleå
Yes!. .. vilken tänkte du på ?
Den stora med lyse skulle varit dödarknappen men den funkade inte (biltemaskit) denna gång så den är bara som utfyllnad tillsvidare,
Och den andra som ser ut som handtagsvärmarknapp är den fungerande dödaren.. :)