Arctic Cat 2012

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Älvsbyn. Hade velat ha vita ventilerade huvpaneler. Men det finns bara grön,svart och orange *suck*. Får se hur det blir. Men den ser ut att behöva hål både här och där. Blir lättare att se på roadshowen.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Älvsbyn. Hade velat ha vita ventilerade huvpaneler. Men det finns bara grön,svart och orange *suck*. Får se hur det blir. Men den ser ut att behöva hål både här och där. Blir lättare att se på roadshowen.
OK, AB Nian?
Vad fick du för pris?
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Älvsbyn. Hade velat ha vita ventilerade huvpaneler. Men det finns bara grön,svart och orange *suck*. Får se hur det blir. Men den ser ut att behöva hål både här och där. Blir lättare att se på roadshowen.
Köp vilken färg som helst och pulverlacka vit?

Fan vad jag hatar det här, var helt 100 på att det skulle bli Polaris i år osså släpper Arctic en sån här line-up :( ...dessutom ingen möjlighet att provköra innan man bestämmer sig :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Köp vilken färg som helst och pulverlacka vit?

Fan vad jag hatar det här, var helt 100 på att det skulle bli Polaris i år osså släpper Arctic en sån här line-up :( ...dessutom ingen möjlighet att provköra innan man bestämmer sig :-/

Det är ju ett alternativ men jag tror inte det skulle hålla iaf......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är ju ett alternativ men jag tror inte det skulle hålla iaf......
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Du har nog rätt... Tänkte inte på att det var plastkåpor du pratade om.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Man lär ju ändå få provsitta på roadshowen och om körställningen känns ok så räcker det för mig iaf. Specen ser helt rätt ut på XF 800, 59mm matta, justerbart styre, 160hk, 208kg samt att den inte är grön. Allt är rätt med den maskinen. Om man klistrar på en ski-doo logga eller liknande så slipper man kanske glåporden från dom man är ute och åker med. :D
 

ypis

Medlem
26 jan 2010
28
0
1
frösön
Man lär ju ändå få provsitta på roadshowen och om körställningen känns ok så räcker det för mig iaf. Specen ser helt rätt ut på XF 800, 59mm matta, justerbart styre, 160hk, 208kg samt att den inte är grön. Allt är rätt med den maskinen. Om man klistrar på en ski-doo logga eller liknande så slipper man kanske glåporden från dom man är ute och åker med. :D
hahahaha det där känner man igen :) som sagt allt känns rätt med en XF.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag gillar line up:en men jag kommer nog inte att kunna äga en så vida dom inte kommer med en mindre utsatt spindel på M. Det är inte kul att få spindelsmällar, man vet aldrig vad som kröker sig.
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Från snowtraxmag.com
"Okay, we've been busting to tell you about the new Arctic Cat sleds for almost a month now and today the embargo is lifted and we can spill the beans.

We've ridden this sled rather extensively at two different sites (Minnesota & Montana) and our praise for the new chassis has been doubly confirmed. This is a breakthrough snowmobile.

The new F-series Cats are much lighter, more compact snowmobiles than Cat has produced since the days of the Firecat and the new sleds' hallmarks are twofold: Excellent ergonomics and most importantly, handling.

Frankly, there hasn't been a Cat that handles like this one since the days of the old sit-down ZR chassis and AC moves to the top of the handling heap in one fell swoop with this widely spaced double A-arm design.

This sled's neutral handling manners are better than any competitor and its knife-like ability to carve corners makes it a total blast to ride. This element has been sadly missing on Cats the past few years and now the fun-factor is back in spades!

The other big deal is the way the new 4-stroke Cat works. This is the first 4-stroke we've ridden that doesn't feel anything like a 4-stroke! Honest.

We can't believe how there's simply no handling compromise with last year's Z1 even-firing parallel twin under the hood. This is pure magic and finally, after almost ten years of 4-stroke sleds, somebody has finally managed to get it right."
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Blir ingen provkörning av maskinerna då dessa är de enda i Europa och de kan inte riskeras att dom körs sönder.
Så vi får gå dit å titta på dom så gott det går. Eventuellt starta och höra ljudet men inte mera.
Samma visa som förra året. Enda i Europa? När skall ga fatta att man vill testa maskinerna innan man köper. Dåligt
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
AB Nian visste inte vilka modeller i alla fall... Men F/M/XF lär ju vara representerade med 800/1100 och 1100 turbo.
 

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
tror ni inte att det kommer en 600? som någon annan nämnde i tråden, tror många fortfarande vill ha och nöjer sig med en 600!
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
att motorn har ngn slags modern insprutning som dom vill fila på ett tag till , förhoppningsvis lika snål eller snålare än e-tec och drivtsäker , man kan inte ersätta en 600 med en 4-taktare bara för att den har 120 hk , en 600 motor är ju lättare än en 800 medans 1100 är 30-40 kg tyngre