Arctic Cat 2012

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Min M800 har gått över 70mil hittills, och jag har inte ens damm efter remmen.
Som ny.
Samma här drygt 60 mil inget remdamm. Dock har jag byggt ett "stänkskydd" över bromsskivan plus att jag har mesh över luftintaget på variatorsidan. Remmen ser ut som ny.

Sent from my Nexus S using Tapatalk
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Slipade dock inget i stopparna som dom gjorde i instruktionsfilmen, styr alldeles tillräckligt.
Det är just det som tar tiden.. Fast du får ut ganska mycket mer styrnig om du lägger ner 35min till på att göra det.

zerosam; Ska återkomma med rapport om hur den upplevs.
 

mattias_f

Medlem
9 jan 2006
34
0
1
Haparanda
Det är just det som tar tiden.. Fast du får ut ganska mycket mer styrnig om du lägger ner 35min till på att göra det.

zerosam; Ska återkomma med rapport om hur den upplevs.
Tycker att man defenitivt ska prova skotern innan man slipar. Enligt min mening så behövs det då inte.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Provat nu.

Det är så BRA, att jag är förbannad på mig själv att jag inte gjort det tidigare (har legat 3 veckor på bänken)

Hela upplevelsen blir smidigare, enklare, mindre bryta...så jäkla skönt!!!!

PROVA!!!
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Provat nu.

Det är så BRA, att jag är förbannad på mig själv att jag inte gjort det tidigare (har legat 3 veckor på bänken)

Hela upplevelsen blir smidigare, enklare, mindre bryta...så jäkla skönt!!!!

PROVA!!!
Slipade du nå på spindlarna? var köpte du nya popnitar?
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Jahapps, idag knäckte man då huven. Inte så bra konstruktion med originalbågen där fram. Man samlar som in allt vad träd är och riktar smällen på skör plast. Blir att montera ner bågen och bygga om den så fort man kurerat sig efter dagens bravader.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag har slipat lite på spindlarna. Nitar följer med. Blev så jäkla skön att åka runt med.
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Provat nu.

Det är så BRA, att jag är förbannad på mig själv att jag inte gjort det tidigare (har legat 3 veckor på bänken)

Hela upplevelsen blir smidigare, enklare, mindre bryta...så jäkla skönt!!!!

PROVA!!!
Det var ju de jag sa:) jag hade min på bänken 1 vecka och det var nog för att bli förbannad på mig själv :)
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Har monterat Rasmussens styrkit för några veckor sen.
Busenkel montering, jag tror jag höll på ca 30min. Slipade dock inget i stopparna som dom gjorde i instruktionsfilmen, styr alldeles tillräckligt.
Det är just det som tar tiden.. Fast du får ut ganska mycket mer styrnig om du lägger ner 35min till på att göra det.
Ska man montera ett styrkit så rekomenderar jag starkt att slipa stopparna. Det är där man får det. mesta styrutslaget.. Spindeln blir inte svagare och gjort rätt så syns det knappt.. Sen känns det som att man stressar resten av länkarna när det tar stopp i a-armen och man kan trycka på mer med styret utan att det tar stopp.
 

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Ska man montera ett styrkit så rekomenderar jag starkt att slipa stopparna. Det är där man får det. mesta styrutslaget.. Spindeln blir inte svagare och gjort rätt så syns det knappt.. Sen känns det som att man stressar resten av länkarna när det tar stopp i a-armen och man kan trycka på mer med styret utan att det tar stopp.
Ja bra att du sa det, om man inte gör det blir det en jävla brytning i resten av styrningen.
 

TeamArcticCat

Aktiv medlem
4 mar 2009
88
0
6
Gällivare
Kört min M8 ca 75 mil nu utan remproblem! Beställt v-kit från speedtech som ska monteras i veckan samt lite annat smått och gott.

Jag är riktigt nöjd med släden!