Arctic Cat 2012

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Har inte sprängt nån rem på mina 90 mil, dock bytte jag så jag hade en fräsch inför en fjällresa vid 40 mil. Variatorsetupen är nog likadan med alldeles för hög toppfart, kom upp i 145 på mätarn men den visar ju 20 för mkt i 50 så den kan man ju inte lita på iofs.
Läste på amerikanska forumet att en del av de vanliga m8orna också skulle få lilla kylaren så tillslut har väl alla arctic 2-takts mountains det, sparar vikt och så slipper man ju isen också.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Tack för infon! :)
Nu är de bara att ta sig en funderare.
Nån som vet om de kommer gå att välja 57mm mattan ist för 66mm på M modellerna?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag tror oxå på remslir i högre hastigheter.
Längst in i sec variatorn får jag hela tiden remrester på skivorna och remmarna ryker stup i kvarten.
Men tar jag de lungt på sjöar å ligger bara i 60-70 så håller remmarna mycket bättre!
Ett riktigt variatorkitt gör nog susen!
Det där låter precis som BRP:s problem...
Hade problem förra året med Freeriden, åkte man lugnt och höll sig till lägre hastigheter funkade det skapligt, men det eldade rem vid högre fart och belastning...
Kör med ett bra utprovat variatorkit i år, grym skillnad...
Kanske är där det sitter, för lite remtryck högre upp i utväxling som gör att det slirar i sekundären.
Slirar det så spelar det ingen roll vilken hokus-pokus rem man sätter dit...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vad jag hört så jobbar dom på det...
Vad det innebär vet jag inte, om det var den nya remmen som dom tog fram eller om det är mer grejer som dom tittar på...¨
Vi får hit de nya Ac 2013 imorgon, tillsammans med lite Ac-folk...
Ska höra vad dom säger.
Om dom säger att dom tagit fram en ny rem som löst problemen får jag kalla kårar...
BRP dejavú...
 

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Hitta detta på snowest nu

My riding buddy blew his 084 yesterday 150 miles. I almost know mine is going to blow too if his did, we were having the same issue. we will see though.

Man ska nog inte ha alltför stora förhoppningar att 084:an löser remproblemen
 

Soderlund

Välkänd medlem
15 okt 2009
102
0
6
Sundsvall
Snart 3veckor har min stått hos handlare nu.. p.g.a trasiga rullar i sec variatorn..
SKIT kul de här. Arctic cat är ett skämt! Hur svårt kan det vara att fixa fram reservdelar till skotern igentligen? rullarna kanske kostar arctic 11öre att tillverka, är så jävulskt besviken på Arctic cat!
 
W

Wettainen

En kille kom 56mil på en rem på m800an, 10 mil på andra och 4 mil på tredje. Han for ner med skotern till sundsvall och där var det 3 st killar som jobbade på nå Arctic firma vad jag fattade det och dem betalade denna kille för att dem skulle få ha hans maskin och försöka få fram vad som är problemet, den stod där i ca 3 veckor utan att dem kom fram till nånting!
Så nu får Arctic ta och fixa detta så det inte blir som med rotax!
Enligt mig så är det en skandal att man köper en maskin för 150tkr och så måste man köpa remmar var 10onde mil!
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Skillnaden mellan Cat och Brp är att Arctic inte stoppar huvudet i sanden. Det är ju medgett att det är problem på varan, och så länge det är så betalar man inga remmar, eller hur?
 

Ditoooo

Medlem
5 dec 2011
6
0
1
Sundsvall
Skillnaden mellan Cat och Brp är att Arctic inte stoppar huvudet i sanden. Det är ju medgett att det är problem på varan, och så länge det är så betalar man inga remmar, eller hur?
Dock får du bara ersättning för 1 rem, dvs den som sitter på vid leverans av maskinen!
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Idag ska kissen få agera dragare för första gången. Ark och packning upp till Rautaspremiären.
Väl möt i spåren etc, och skitfiske på er alla.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Sådärja, ny har jag bytt bort sx 800:an till en ny m800 sp. Far upp till fjälls idag så får vi se om man ska vara nöjd eller om man ångrar sig =)

Edit: Fick för övrigt med nya 084 remmen ifall den kan tänkas behövas... :)
 

Attachments