Samma fundering?Hej gott folk!
Hur blir det vid byte av sekundär när man har variatorkitt monterat.
Går de flytta över eller är det en helt anorlunda sekundär?
MVH
Hade samma fel på min Crossfire och då var det fukt i nån kabel.. Jävligt störandeJag har ett problem med min xf. Ligger man och kör så kan motorn dö och lägga in backen. Trycker på knappen och han vänder motorn igen. Kör iväg en 15m så händer det igen. Ganska störande. Har inte hunnit felsöka något. Ska prova koppla ur knappen och se. Det känns som att det är fukt någonstans. Någon som haft samma problem?
Skickat från min PadFone Infinity via Tapatalk
Inte för att va allt för elak nu, men fan va ja skulle garva om ja såg nån av mina polare klättra sig upp i ett brant skogsparti, och sedan dör skotern för att sedan direkt starta och då hör man "piip piip piip piip"Jag har ett problem med min xf. Ligger man och kör så kan motorn dö och lägga in backen. Trycker på knappen och han vänder motorn igen. Kör iväg en 15m så händer det igen. Ganska störande. Har inte hunnit felsöka något. Ska prova koppla ur knappen och se. Det känns som att det är fukt någonstans. Någon som haft samma problem?
Skickat från min PadFone Infinity via Tapatalk
själv har man problem att den inte funkar alls, tror den har frysit men den fungerade igen efter den stått inne och sen sluta den fungera efter kört den i 15 min... är de bara att öppna upp o låta den torka?Hade samma fel på min Crossfire och då var det fukt i nån kabel.. Jävligt störande
Nu låste den sig totalt!! Just jag kom hem med skotern då den bröt på "gashaksgivaren". Fick skruva i brickan för att sära skivorna för att överhuvudtaget lyckas komma iväg med skotern.Låser sig även på min 14 gjorde det även på min 12 jag hade
Om det är i gällivare du servar, så var jag in igår och frågade om ny variator, dom hade inga hemma men skulle få i slutet av veckan. Men det är bara kräva en ny!Nu låste den sig totalt!! Just jag kom hem med skotern då den bröt på "gashaksgivaren". Fick skruva i brickan för att sära skivorna för att överhuvudtaget lyckas komma iväg med skotern.
Min ÅF är lite dåliga att ha å göra me. De ville tydligen inte byta sekundären till nya som kommit om man inte haft problem. Vad ska man förespråka för problem som uppstår ifall att dom inte vill byta den?
Ja man tycker ju de, men har ju hört av endel hur dom kan vara.Om det är i gällivare du servar, så var jag in igår och frågade om ny variator, dom hade inga hemma men skulle få i slutet av veckan. Men det är bara kräva en ny!
Skulle måsta komma förbi i veckan och höra om dom fått in så skulle dom, då de ej svarar på telefon bara något telesvar