Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten
För det första så har du en ton i ditt inlägg som inte passar här överhuvudtaget, kan du inte hålla en trevlig linje så ska du inte posta överhuvudtaget. Ingen här har på något sätt betett sig illa mot dig vad jag vet.
Nu till sak, nedan följer mina inlägg, med nya kommentarer under.:
1. ” Jag har kollat via UC, och det finns inget sådant företag i Sverige. Det finns 2 enskilda firmor på den adressen och det är:
Kent's Fotbollsteknik och utbildningar och j.Hoffas måleri.
Att köpa en skoter för närmare 100 000kr av något av dessa företag är inget jag rekommenderar, då du oavsett lagligheten kommer att få problem med garantiåtagandet etc. Om maskinerna nu finns från första början, vilket är högst tvivelaktigt.
Så om ni inte lyssnar på dessa varningar som ges i denna tråd, så får ni nog troligen ångra det.
Läs ovan.
Antingen finns de inte, eller så har han inte betalat tull osv, men det är bara vad jag gissar på.
Återigen varnar jag för problemen, men skriver också att jag inte vet.
Slutligen, vem ska stå för garantierna? ”
Det stora problemet för mig är att företaget inte finns registrerat i Sverige, alltså, det finns inget företag som heter så som anges på hemsidan. Jag vill veta vilket organisationsnummer företaget har, och jag vill veta om det finns F-skatt registrerat. OM det INTE finns, ja då är du som konsument skyldig att betala skatt och moms plus arbetsgivaravgifter.
Jag får en kommentar på detta och svarar då enligt nedan att jag inte vet, men att jag ska kolla upp hur lagen är, och detta arbete är på gång.
1. Du kan ha en poäng i detta, jag ska kolla detta med vår revisor.
Faktum kvarstår iaf, företaget existerar ju inte officiellt. Garantier finns inte, och du har ingen att vända dig till med klagomål. 2.
Sen kommer en kille in och tar del i konversationen, och hävdar att han köpt utav just denna firma, och att han ett par dagar efter beställning fick en ATV hemkörd till sig. Jag har aldrig varit med om en så snabb leverans, och fick misstankar direkt.
Sen om det finns snöskotrar eller ej vet ja inte, men ATV fick jag iaf.
P.S Försökte beställa en snöskoter idag också då det kändes tryggt, men fick samma svar att en kund köpt 6 st och han väntar på betalning och skulle den kunden hoppa av så skulle han kontakta mig D.S "
Jag kommenterar därför skeendet enligt nedan.
Det var en fruktansvärt snabb leverans måste jag säga, lite väl snabb till och med. Du har nu lagt in 5 inlägg här, och det står att du kommer ifrån Sthlm, men din ipadress visar på Örebro vilket är samma som domännamnet spårades till, hur kommer det sig?
3. Synnerligen märkligt att du reggade dig precis så att du kunde deltaga i denna tråd.
2011-01-17 är ditt regdatum i forumet.
I övrigt så bor jag i Sthlm själv, så tala om vart du befinner dig så möter jag upp dig.
Han svarar:
Om någon tar en bil från USA till Tyskland och momsar den där på 19% så behöver ingen betala mellanskillnaden till 25%
Då Tyskland är EU och EU Moms är då betald. igår 23:34 Ämne: billiga nytros xtx hos importexperten
av deben1212 Svar:69
Kan inte svara för om snöskotrarna existerar eller inte, men hur chockad blev inte jag idag när UPS ringer för att planerar leverans. Och efter klockan 15:00 idag stod det en Kazuma Jaguar 500cc på...
Sen kommer den mest märkliga inlägg:
2011-01-17 21:54 av deben1212 Svar:69
Jag kunde inte hålla mig, Jag var tvungen köpte en fyrhjuling, för tänkte att jag klarar mig utan dom pengarna tills polisen fixar tillbaka dom om det inte kommer nått. Får se vad som händer nu,... 2011-01-17 21:51 Ämne: billiga
Tänkte köpa där idag men gjorde en snabb google sök och hittade hit Tur var väl det, Men man blir ju sugen när det är så billigt så blir man girig men jag hoppar nog det där! Tack för varningen 2011-0
Måste bara vara lite besser förmodligen kommer dom då i en two floor och enligt mina beräkningar med mått så borde det gå in exakt 40 i en 40"
1. Bara denna kommentar är skäl för att ana oråd:
"Jag kunde inte hålla mig, Jag var tvungen köpte en fyrhjuling, för tänkte att jag klarar mig utan dom pengarna tills polisen fixar tillbaka dom om det inte kommer nått. Får se vad som händer nu,... "
Jag svarar honom:
Vem kan inte hålla sig ifrån att köpa en 4-hjuling mitt i vintern?
Jag har aldrig hört någon svara att man klarar sig utan de pengarna tills polisen fixar tillbaka dem. När har polisen någonsin "fixat" tillbaka någonting?
Helt oseriöst.
2. Vi vet inte helt säkert hur det förhåller sig just nu, men det finns en hel del frågor som kräver svar iaf.
Vart står det faktafel? Jag skriver att jag inte vet men att eventuella konsumenter ska tänkta sig noga för.
Faktum är däremot, att vi kan bevisa att killen som svarade här i forumet och som utgav sig för att vara konsument, är samma kille som försöker sälja skotrarna.
Vad gäller momsfrågan så förhåller det sig som så, att om du köper maskinen begagnad, dvs 6 månader gammal eller att den gått 600 mil, så betalar du momsen likväl men får då tillbaka momsen från landet den kom ifrån. Detta är vad jag har fått muntligen av jurister i frågan men väntar på en skriftligt redogörelse.