Vad ska man ha med sig?

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
Hej.

Skulle vilja veta vad ni har för saker som man BORDE ha med sig när man åker längre sträckor. Som tex spade, verktyg osv. Skulle vara kul och se vad som finns i era ryggsäckar.

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
jag har väl med mig sånt man tycker kan vara bra i fall nåt händer. Tändstift, reservdragsnöre, rem, olja osv till motorn. Sen har man med sig extra handskar, en liten spade, tändstickor, en karta över lederna man kör, och nåt att äta:)

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
x-tra tröja, handskar , mössa , tändstift , spännband , mamma scans köttbullar i en påse , spade , vertyg (många) eld , ett extra glatt humör (kan behövas när "shit happens" och det gör det alltid)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Ingen som kör med extra bränsle? Förut när vi for på lite längre turer hade vi alltid 10l extra med oss utifall de skulle bli nå jävelskap...

Forsbergarn

Välkänd medlem
15 okt 2010
124
0
6
Gällivare
Jag har alltid med mig såg, det har hjälpt mig ur många kniviga situationer. Gummiklubba har jag också för att rensa vänstra fotseget som isar något djävulskt. Annars mat, bensin, rep, vatten, kniv, tändstickor, dasspapper, sittunderlag, extra handskar, halsduk etc. På nuvarande skoter finns gpshållare så det händer att gpsen följer med ibland.

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
får man fråga er som alltid har med er extra soppa, snackas alltis om att skotrar ska vara så lätta idag, men ändå så slänger man direkt på 10-15 kilo extra i form av extra soppa se till att ha fulltankat när ni åker lär ni ju klara er i de flesta fallen.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ett tips är ju att ha med 1a hjälpen. Händer det något 5 mil från närmsta by/hus/väg ska man inte räkna med hjälp...även om mobilen har täckning.

simonpersson

Aktiv medlem
21 nov 2010
52
1
1
Lesjöfors
Kameran, insex, nyckel till tändstiften, tändstift, plånbok, dl-mått, olja. När vi va i sälen hade jag också en 20 liters dunk fastspänd bak då jag bara har en 20 liters tank. haha.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
får man fråga er som alltid har med er extra soppa, snackas alltis om att skotrar ska vara så lätta idag, men ändå så slänger man direkt på 10-15 kilo extra i form av extra soppa se till att ha fulltankat när ni åker lär ni ju klara er i de flesta fallen.
jag tömmer då min tank på 38L på dryga 12mil allt som oftast, då är de bra med dom där extra 10liter

Forsbergarn

Välkänd medlem
15 okt 2010
124
0
6
Gällivare
Vikt tänker iaf inte jag på speciellt mycket. I såna fall hade jag köpt en renodlad mountain. Det viktigaste för mig är en någorlunda bra bränsleekonomi och en driftsäker skoter som är rolig att köra. Dessutom är 15 liter extra jävligt bra om man t ex hamnar i en knivig situation, kör vilse.