Polaris 2012

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nu jävlar har ja vart å satt ögonen i assaulten! Min kom med den rödagrafiken alltså inte den som dom hade i polaris tidningen och extra hjullager i boggien :) nu vill ja ha snöööööööööö!!!
Nice, vad tyckte du om grafiken??
Diskuterade du något med din ÅF om grafikförvirringen??

Ska montera en 5.1 matta på min så jag får vänta till v 41 på min! Orginalmattan blir att köra med April-Maj.
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Nice, vad tyckte du om grafiken??
Diskuterade du något med din ÅF om grafikförvirringen??

Ska montera en 5.1 matta på min så jag får vänta till v 41 på min! Orginalmattan blir att köra med April-Maj.
Ja ska nöja mig med mattan, måste testa den å känna efter innan ja funderar på en annan :) angående grafiken så lät de som att han hade vetat av att de var fel i tidningen men glömt säga de :) men förövrigt så är grafiken snygg på papper..... MEN inget imot de vrkliga! Den är riktigt snygg enligt mig!
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Satt inga isrivare på när ja var dären som sagt de behöver inte betyda att dom inte följer md... Glömde dock fråga om dom :p hade fullt upp med att förwställa en vinter med en pro-x2:a å ened en rmk assault ;-)
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
kollade lite sprängskisser idag och det visar sig att Switchback assaulten kommer att komma med samma drevning som Pro-RMK har, så det är ju ett plus för dom som hade tänkt att dreva om till Pro-RMK drevning :)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Satt inga isrivare på när ja var dären som sagt de behöver inte betyda att dom inte följer md... Glömde dock fråga om dom :p hade fullt upp med att förwställa en vinter med en pro-x2:a å ened en rmk assault ;-)
Var in och hämtade tillbehörskatalogen idag och pratade med min handlare och att isrivare följer med det var han säker på men han visste inte hur det var med boggiehjulen men de fick du med eller har du beställt dem extra? ska tillbringa helgen med att bestämma mig vad jag ska ha för extra godis för 8000,- :) hade ju tänkt att den skulle få ett vitt tema men nu kommer den ju i den mer röda skruden så då får det väl bli röda horn och bukskydd...
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Kom och tänka på en sak idag, ioch med att det är den första skotern jag har förbeställt, brukar handlaren montera de tillbehör man beställer med snowchecken eller får man sakerna i en påse när man hämtar skotern?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Kom och tänka på en sak idag, ioch med att det är den första skotern jag har förbeställt, brukar handlaren montera de tillbehör man beställer med snowchecken eller får man sakerna i en påse när man hämtar skotern?
Det borde du få, jag får då mina tillbehör monterade. Om du inte skulle få det så är det nog bara att säga till att du vill ha det så fixar dom det.
 
K

krickus

Jag är inne på ett Slp stage 3 kitt till min nya Assault, kostar 1800 bux, känns hyffsat prisvärt för 15 hk mer och variatorprylar.

Någon som vet om det finns något än bättre i den prisklassen?

I sammband med det tänkte jag montera en Koso egt, hur monteras givarn, man vill ju ogärna svetsa i en ny slp pipa. Är inte heller på det klara med vilken Koso enhet jag skall köpa, och har ej heller satt mig in i det hela, men om någon har inputs så är dem välkommna, har sett att det finns med både vatten samt avgastemp etc mm.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Hittade turbokit för 4000 dollar, så det är väl steget upp antar jag. Inte för att jag skulle våldta en så pass ny maskin, men det beror väl på vilka pengar man har att röra sig med... :smile1:
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Nu jävlar har ja vart å satt ögonen i assaulten! Min kom med den rödagrafiken alltså inte den som dom hade i polaris tidningen och extra hjullager i boggien :) nu vill ja ha snöööööööööö!!!

skulle du kunna lägga upp någon bild på assaulten. jag har själv beställt en assault 12 men vet inte vilken grafik jag kommer få så vill gärna se den röda. i sverige kostar ett slp stage 3 kit 21000sek å det är beställt. skulle bli en väldig skillnad på gång i maskin gassvar mellanregister osv.
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
skulle du kunna lägga upp någon bild på assaulten. jag har själv beställt en assault 12 men vet inte vilken grafik jag kommer få så vill gärna se den röda. i sverige kostar ett slp stage 3 kit 21000sek å det är beställt. skulle bli en väldig skillnad på gång i maskin gassvar mellanregister osv.
Har tyvärr iingen möjlighet att lägga upp nå bilder innan måndag.. Har bilderna på mobilen å är å hälsar på flickvännen i umeå å självklart ingen usb kabel till mobilen med...
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
är det någon som vet vilken drevning det kommer sitta på switchback assault på scandinaviska modellen ? endel säger (samma som förra året 23/39)
andra säger att det är samma som rmk 20/42.

någon som vet säkert ?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
skulle du kunna lägga upp någon bild på assaulten. jag har själv beställt en assault 12 men vet inte vilken grafik jag kommer få så vill gärna se den röda. i sverige kostar ett slp stage 3 kit 21000sek å det är beställt. skulle bli en väldig skillnad på gång i maskin gassvar mellanregister osv.
Alla assaulter kommer med den röda grafiken
 
K

krickus

Hittade turbokit för 4000 dollar, så det är väl steget upp antar jag. Inte för att jag skulle våldta en så pass ny maskin, men det beror väl på vilka pengar man har att röra sig med... :smile1:
Var hittade du dessa?:pop2:

Om man ska kika på turbo, vilka mer än boondocker har färdiga kit?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
är det någon som vet vilken drevning det kommer sitta på switchback assault på scandinaviska modellen ? endel säger (samma som förra året 23/39)
andra säger att det är samma som rmk 20/42.

någon som vet säkert ?
Kollar man på sprängskisser så är det 20/43 eftersom vi får den med 51mm kammar och enligt min handlare så ska det vara lika som RMK alltså 20/42