Polaris 2012

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
92
48
Örnsköldsvik
Vi har 60-70cm snö 7 mil utanför Örnsköldsvik. Har kört några mil och jag är galet nöjd måste jag säga. Mysigaste skotern jag haft på långa vägar!

70cm? Vart befinner du dig då? Norr eller söder om?
Massa regn och skit nu ju får hoppas det inte hinner hålla på allt för länge=\
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Trehörningsjö bor jag! Så det blir inåt landet. Det har dock regnat inatt så snön har satt sig lite men det är fortfarande riktigt mycket för att vara december.

70cm? Vart befinner du dig då? Norr eller söder om?
Massa regn och skit nu ju får hoppas det inte hinner hålla på allt för länge=\
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
92
48
Örnsköldsvik
Trehörningsjö bor jag! Så det blir inåt landet. Det har dock regnat inatt så snön har satt sig lite men det är fortfarande riktigt mycket för att vara december.

Jaha ok det är så pass där uppe, härstammar från gideå hållet jag. Men är väl runt 30-40cm där när jag var ute å stampade i helgen.
Glad man inte bor i husum där man jobbar, helt grönt här:p aja nog off topic kanske^^
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Bara att sätta fart isåfall! :D Har en polare som bor där och han skulle då ut imorgon! Men nu är det ganska trist före eftersom det har regnat och temperaturen ligger runt 0 grader hela tiden. Fryser det litegrann igen så ska de nog bli bättre. Snön har sjunkit ihop en hel del, men det är ju bara en perfekt botten för kommande snöfall!

MEN, för att inte vara HELT off topic. Är fortfarande sjukt nöjd med min maskin, lustigt nog känns den mer smidig att slänga runt än mina tidigare korta skotrar (visserligen äldre chassien, -05 -06). Man gör vad man vill med skotern och den lyder fint hela tiden.

När det gäller prestanda så kommer jag varken dreva ner eller byta vikter den här säsongen iallafall, det behövs helt enkelt inte. Skotern reser riktigt fint när man vill det och tar sig fram bra i 60-70cm bottenlöst puder samt sursnö.

Pro Rmk 800 -2012 får 5 av 5 rostade biffar av mig. Och självklart kommer den att testas ännu hårdare bara vintern går åt rätt håll igen snart.

Ojdå, kanske man skulle tagit sig mot stugan i byviken då:)
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Fått några mil på maskin, enda jag är missnöjd med är fotstegen, rensar ju inte ur någonting, bara min eller hur funkar det för er andra?

Lite sursnö här i Saxnäs, men annars bara fin, så 4,7 av 5 rostbiffar av mig..
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Äre fortfarande kördugligt i saxnäs/klimpen? Eller hare som satt ihop sig?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Jao, funkade väll okej idag. Får väll se morgondagen, är plus ute idag som det verkar iaf.
Inte varit upp något mot klimpen, kanske i morgon att resan går dit.

På väg upp annars?

Hur funkar dina fotsteg?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Okej jo beger mig imorgon dit. Premiären är imorgon så fotstegen har jag inte hunnit pröva. I backen va de då 3 minus så förhoppningsvis inge tö

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Okej, jo hoppas det inte blir skare bara.

Något måste göras åt fotstegen ej bra, skidorna tycker jag styr dåligt med så får se vad som händer.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Finns inga skidor som styr särskilt bra i denna första fjunsnö.

För övrigt är gripperskidorna bland dom bästa som finns!
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag har bara kört 1km så har egentligen ingen uppfattning om maskinen än. :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Tycker faktisk fotstegen funkar riktigt bra för att vara original, klart bästa originalfotstegen jag provat,
Annars får man skaffa skinz eller askers fotsteg... :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tycker faktisk fotstegen funkar riktigt bra för att vara original, klart bästa originalfotstegen jag provat,
Annars får man skaffa skinz eller askers fotsteg... :)
Dom orden hade du kunnat klämt ur dig liiite tidigare så hade jag gett fan i att köpa BB....
Men det är först nu som det verkar helt självklart-en bra mall att utgå från finns ju redan i närheten, vilja och kundskapen verkar vara där dom också.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Just nu har jag ingen större lust att tillverka någon jag vill bara köra :)
Måste dock köra ett gäng a-armar igen...
Men fotsteg kommer det att bli, dock kan jag inte säga något datum än, beror hur original funkar/håller.
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Fotstegsförstärkare / tunnelförstärkare tror jag vore mest poppis!!
Något i stil med polaris Moras egentillverkade?

Har hört många som haft polaris orginal förstärkare och ändå fått "banan" fotsteg.
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Det verkar otroligt. Jag har blivit upplyst om och om igen att det absolut inte under några som helst omständigheter finns några problem med fotstegen. OBS. Ironi kan förekomma i inlägget...