Polaris 2012

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag har idag varit på Bil-Laget i Piteå där jag köpt skotern, dom var mycket mer tillmötesgående än jag väntat och skotern ska in och kollas upp imorgon.

En ny rem skulle jag heller inte behöva köpa.

Bra! :)
Härligt med bra åf!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Det fanns inget fel på linjering eller motorkuddar på min skoter.
Dom undrade av naturliga skäl om jag misshandlat den, vilket jag inte har gjort.
2 % av min körning var att betrakta som fullgaskörning enligt datorn.

Nu står den kvar där över natten, dom har mailat Polaris och frågat om det är fler som har problem med varmgång. Svar kunde väntas under förmiddagen imorgon.

Är det bara jag som har problem med varmgång på variatorena??


Ska det verkligen låta såhär efter 15 mil? :/
Hmm.. Vad säger handlaren?

Nog är det vell inkörningsprogram, det går vell ur vid 20 mil? :O
Tydligen är det inte det.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Tänkte höra om jag har samma ljud på gång,tyckte mig höra ett gnissel efter en stund på tomgång.

Men jag har bara kört 2mil så det kanske blir värre med tiden. :wacko:


Justerade du och sen blev det bra eller vad?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Filmen är 17mb så vill du ha den så kan du få den! Jag fick veta att man ska släppa på remspänningen litegrann så ska det försvinna (jag vet ju inte helt säkert om det gör det än men)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Filmen är 17mb så vill du ha den så kan du få den! Jag fick veta att man ska släppa på remspänningen litegrann så ska det försvinna (jag vet ju inte helt säkert om det gör det än men)
Om du lyfter upp mattan i luften så lär den snurra på lite på tomgången. Justera remspänningen så att den juuuust snurrar runt om du hjälper till lite. Då ska det bli bra och gnisslet försvinna. Jag hade samma problem och de måste tydligen ställas in på alla polarisar.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Om du lyfter upp mattan i luften så lär den snurra på lite på tomgången. Justera remspänningen så att den juuuust snurrar runt om du hjälper till lite. Då ska det bli bra och gnisslet försvinna. Jag hade samma problem och de måste tydligen ställas in på alla polarisar.
Utom min som har perfekt remspänning men grillar remmen.
 

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Det ska gnissla annars är remmen för slakt spänd, då går det mer rem och varven sjunker.

Har remsat tre remmar med min -11 på 140 mil
 

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
Någon som monterat nödstopps lina på sin rmk/assault?
Var in till handlaren idag å dom ville ha 1200 kr för nödstoppen, höll på svälja prillan :)

Är det nån special kontakt där eftersom dom tar de priset för en nödstopp? Tänkte ifall de gick att sätta dit en eftermarknads stopp ist.? Nån som har en bild på kontakten?

Mvh
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Härligt att folk säger olika , man känner sig så säker på vad man ska göra då! ;)

En annan sak, ingen som haft problem med att oljelampan tänds?? Man blir ju orolig direkt när det händer även fast man vet att man har olja.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Härligt att folk säger olika , man känner sig så säker på vad man ska göra då! ;)

En annan sak, ingen som haft problem med att oljelampan tänds?? Man blir ju orolig direkt när det händer även fast man vet att man har olja.
Japp, den tänder mycket tidigare på årets än på -11.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det lät våldsamt, men minns jag rätt ville Ed i Vilhelmina ha runt 600:— för Polaris oem.
Är det så stor prisskillnad lönar det sig med postorder minst sagt!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Någon som monterat nödstopps lina på sin rmk/assault?
Var in till handlaren idag å dom ville ha 1200 kr för nödstoppen, höll på svälja prillan :)

Är det nån special kontakt där eftersom dom tar de priset för en nödstopp? Tänkte ifall de gick att sätta dit en eftermarknads stopp ist.? Nån som har en bild på kontakten?

Mvh
Jag har monterat och fick ge 550 och det var en Polaris original nödstopp. I kabelhärvan vid styret sitter kontakten iaf.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
3 remmar på 140mil säger väl en del... :) det finns spec på hur remmen ska vara spännd i instruktionsboken, kör efter den rekomenationen till att börja med.
Oljelampan brukar tändas ibland vid hopp mm, försvinner dock när man stänger av och på motorn igen.
11orna var också lite kännslig på olje sensorn.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Ja jag tyckte att det lät knepigt... får leta upp det i boken och fixa imorgon.
Ah det förklarar saken, har nämligen vart efter buskörning varje gång.

3 remmar på 140mil säger väl en del... :) det finns spec på hur remmen ska vara spännd i instruktionsboken, kör efter den rekomenationen till att börja med.
Oljelampan brukar tändas ibland vid hopp mm, försvinner dock när man stänger av och på motorn igen.
11orna var också lite kännslig på olje sensorn.