Härligt med bra åf!Jag har idag varit på Bil-Laget i Piteå där jag köpt skotern, dom var mycket mer tillmötesgående än jag väntat och skotern ska in och kollas upp imorgon.
En ny rem skulle jag heller inte behöva köpa.
Bra!
Härligt med bra åf!Jag har idag varit på Bil-Laget i Piteå där jag köpt skotern, dom var mycket mer tillmötesgående än jag väntat och skotern ska in och kollas upp imorgon.
En ny rem skulle jag heller inte behöva köpa.
Bra!
Nog är det vell inkörningsprogram, det går vell ur vid 20 mil? :OÄr det ett inkörningsprogram på pro rmk 800 2012??
Det är VÄL 3 timmar?Nog är det vell inkörningsprogram, det går vell ur vid 20 mil? :O
Hmm.. Vad säger handlaren?Ska det verkligen låta såhär efter 15 mil? :/
Tydligen är det inte det.Nog är det vell inkörningsprogram, det går vell ur vid 20 mil? :O
Fick vi inte höra och se filmen? :wondering:
Om du lyfter upp mattan i luften så lär den snurra på lite på tomgången. Justera remspänningen så att den juuuust snurrar runt om du hjälper till lite. Då ska det bli bra och gnisslet försvinna. Jag hade samma problem och de måste tydligen ställas in på alla polarisar.Filmen är 17mb så vill du ha den så kan du få den! Jag fick veta att man ska släppa på remspänningen litegrann så ska det försvinna (jag vet ju inte helt säkert om det gör det än men)
Utom min som har perfekt remspänning men grillar remmen.Om du lyfter upp mattan i luften så lär den snurra på lite på tomgången. Justera remspänningen så att den juuuust snurrar runt om du hjälper till lite. Då ska det bli bra och gnisslet försvinna. Jag hade samma problem och de måste tydligen ställas in på alla polarisar.
Japp, den tänder mycket tidigare på årets än på -11.Härligt att folk säger olika , man känner sig så säker på vad man ska göra då!
En annan sak, ingen som haft problem med att oljelampan tänds?? Man blir ju orolig direkt när det händer även fast man vet att man har olja.
Japp, den tänder mycket tidigare på årets än på -11.
Jag har monterat och fick ge 550 och det var en Polaris original nödstopp. I kabelhärvan vid styret sitter kontakten iaf.Någon som monterat nödstopps lina på sin rmk/assault?
Var in till handlaren idag å dom ville ha 1200 kr för nödstoppen, höll på svälja prillan
Är det nån special kontakt där eftersom dom tar de priset för en nödstopp? Tänkte ifall de gick att sätta dit en eftermarknads stopp ist.? Nån som har en bild på kontakten?
Mvh
3 remmar på 140mil säger väl en del... det finns spec på hur remmen ska vara spännd i instruktionsboken, kör efter den rekomenationen till att börja med.
Oljelampan brukar tändas ibland vid hopp mm, försvinner dock när man stänger av och på motorn igen.
11orna var också lite kännslig på olje sensorn.