Polaris 2012

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
tänkte höra om någon vet om man kan få switchbacken att bli lika smal mellan skidorna som pro rmk´n? Om det finns nått kitt elr nått man kan köpa? För tror de skulle bli den ultimata skotern om man kunde fått den å bli lite smalare!

Tror också det kan bli mkt roligare om man smalnar till den , håller på o försöker mickla fram smalare fotsteg till en sån .
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
tänkte höra om någon vet om man kan få switchbacken att bli lika smal mellan skidorna som pro rmk´n? Om det finns nått kitt elr nått man kan köpa? För tror de skulle bli den ultimata skotern om man kunde fått den å bli lite smalare!
Om du prövar så måste du skriva hur det fungerade, för jag kan vara sugen också :)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
om de finns efterfråga tycker ja asker kan offra sig och börja svetsa. hahaha! Tänk på oss andra som e klarar av och köra rmk! haha, Kör dit skotern om det så krävs! :p :p
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
om de finns efterfråga tycker ja asker kan offra sig och börja svetsa. hahaha! Tänk på oss andra som e klarar av och köra rmk! haha, Kör dit skotern om det så krävs! :p :p
Finns det underlag för ca 10st så fixar jag till switchbacken också... skulle nog bli en riktigt trevlig maskin som är bra på någonting med rmk framvagn och vettiga fotsteg.
 

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
om vi blir ett par stycken och priset inte blir för högt så är jag intresserad, kanske inte riktigt lika smala som RMK men ett mellanting vore kanon :)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Mailade Mountain Speedshop i åre och dom sa att det går att fixa det! Men det kostar efter det också då! Dom här priserna fick jag av dom iaf!

"ZBroz a-armset 5595kr
Kortning av stötdämpare 1200kr
Extra monteringsdetaljer till -12 SWBA 1600kr
= 8295kr
Sen säljer du din originalframvagn, så blir det inte så dyrt ändå!

Eftersom -12an har en annan övre a-arm så måste man ha nya kulleder och lite prylar för att få ihop det."


...! Jag vart riktigt sugen på det iaf ! Tror de skulle bli en galen maskin ! :)
 

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
är det nån mer än mig som har en Pro-Rmk 800 155:a som har spruckit i tunneln bakom förstärkningen längst bak vid fotsteget?
jag har en spricka på cirka 5 cm där nu =/
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Inte hänt för mig, dock en arbetskompis som tryckte ihop hela boggieinfästningen efter att hoppat.

Skulle få chassiet utbytt under sommarn utan problem
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Kollade idag hur mycket olja det gått hittills under säsongen.....

Jag har kört 88mil och kört upp 4 liter olja,riktigt bra måste jag säga!

Och rotaxfolket skryter att etec går billigt :nuts:
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Kollade idag hur mycket olja det gått hittills under säsongen.....

Jag har kört 88mil och kört upp 4 liter olja,riktigt bra måste jag säga!

Och rotaxfolket skryter att etec går billigt :nuts:
Min Etec800 tog en dunk dom första 30 milen, hoppas det går ner lite efter inkörning iaf.. :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Kollade idag hur mycket olja det gått hittills under säsongen.....

Jag har kört 88mil och kört upp 4 liter olja,riktigt bra måste jag säga!

Och rotaxfolket skryter att etec går billigt :nuts:

Nu har jag kört jäkligt lite, har precis kommit upp i trettio mil-men jag sitter för närvarande i Jorm, och när jag skulle lasta skotern inför helgen kollade jag oljenivån:
Jag har fortfarande inte klarat av att förbruka en full 1-gallonsdunk på dom milen!
Vet inte hur mycket det kan bli i procent räknt, men den är iaf djäkligt snål på olja!

=)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Då måste det vara något allvarligt fel på min när det gäller olja... visserligen har jag kört 140mil men jag tycker att jag har fyllt på bra många gånger.

Men det är bara kanske som det känns.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
Ett tips till dom som har kört av/backat sönder isrivare så finns dom att köpa på mekonomen för 386kr för ett par, artikelnummer: 43-202146.
Köpte ett par och dom passar perfekt i originalhålen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
Då måste det vara något allvarligt fel på min när det gäller olja... visserligen har jag kört 140mil men jag tycker att jag har fyllt på bra många gånger.

Men det är bara kanske som det känns.
Klämmer man igenom i snitt ca 6 liter soppa per mil och maskinen drar rätt precis 2% olja så blir det en del olja på 100 mil..
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Min Etec800 tog en dunk dom första 30 milen, hoppas det går ner lite efter inkörning iaf.. :)
Hoppsan,inte roligt! :)


Då måste det vara något allvarligt fel på min när det gäller olja... visserligen har jag kört 140mil men jag tycker att jag har fyllt på bra många gånger.

Men det är bara kanske som det känns.

Jag har också fyllt på många gånger,rättare sagt varje helg jag kört.
Men det är endast för att jag ska veta att oljan var full när jag for,och sen har jag bara skvättfyllt varje gång. :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ett tips till dom som har kört av/backat sönder isrivare så finns dom att köpa på mekonomen för 386kr för ett par, artikelnummer: 43-202146.
Köpte ett par och dom passar perfekt i originalhålen.
Tackar och bugar för det tipset asker!
Har inte backat sönder någon rivare (än), men kanon att montera på Nytron. Och, det är bara en tidsfråga innan jag backar av ngn...
 

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Ett tips till dom som har kört av/backat sönder isrivare så finns dom att köpa på mekonomen för 386kr för ett par, artikelnummer: 43-202146.
Köpte ett par och dom passar perfekt i originalhålen.
Jag och en polare köpte billiga boggieisrivare enligt resonemanget "hur stor skillnad kan det vara".

Jag stannade efter 1,5 km sjökörning, då hade ena rivaren gått av.
Polarns höll bättre, ca en halv mil.

Köpte timbersleds, har nu kört ca 150 mil.