Nu vet jag inte vilken längd det är på switchback-dämparna men troligen måste dom kortas lite och sedan måste man korta ner/köpa ny styrstag. Sen är det bara att köra..vad måste göras för att få rmk a armarna å passa på switchbacken?
Aldrig dumt med mer ventelation för variatorerna men jag tycker nackdelarna överväger långt. Vekare sidokåpor och betydligt större risk att man revar sönder tyget när man glider fram över stock och sten. Det passar iallafall inte min körstil.Jo, jag har påbörjat ett skydd redan, som är tänkt för fotholken. Många gånger det kom snö på remmen därifrån. Men jag upplevde ändå ibland att det skulle vara fint med lite extra luftinsläpp/utsläpp för att få ner temperaturen på variatorerna. Nu är dom långt ifrån samma temp som på min förra ski-doo, men i vissa situationer ändå väldigt varma.
Jag har monterat just detta ventilationskit på mina crosskåpor på min assault och dom är inte jätte hållbara faktiskt. speciellt den "stora" på sidan är mycket utsatt och skrapad av kvistar mm vilket resulterat i små revor.Ja, det är det jag är orolig för. Lär ju bli gode dyrt när man väl sågat hål, blivit less på att de går sönder och sedan vill ha en hel ny kåpa igen. Med tanke på all jävla fjällbjörk, den täta skog vi har och att man alltid ska in på dom mest jävliga ställena, så kanske man ska avstå ändå...
Har du fixat fotstegen?Jajust, då blir det nog inget. Har bara sån jäkla lust att pilla på skotern så jag sitter och försöker hitta förbättringar man kan göra. Några förslag?
Hade tänkt göra det när jag går på semester.Har du fixat fotstegen?