Polaris 2012

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag fick totalt 158 mil på min pro rmk i år och den har väll tagit ca 8 liter vilket man inte kan klaga på :)
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag har letat efter ett svart dynöverdrag till min PRO rmk-12. Men inte funnit något än... Är det någon som känner till vart man kan beställa dessa?

Mvh
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
ni som har dekalkittat era! Går de sätta ett dekalkitt över orginalet tro?? För e sugen på att köpa en dekalkitt men skulle vilja ha kvar orginalet under så man ev. skulle kunna göra den orginal igen om man ska sälja!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Jag hade tänkt köpa nå ventilationskit till rmk'n och såg att dom hade ett kit bestående av 5 delar på www.skoterdelen.se
Någon som prövat det? Hade tänkt köpa dom som man sätter framför gallren på huven. Men är fundersam över hur hållbar dom andra är.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
Mitt tips är att skippa ventilationskittet, bara större risk att man revar upp dom, det enda som behöver göras för att slippa remslir är att täppa igen fotholken på variatorsidan. Jag körde min igentejpad halva vintern och upplevde bara fördelar.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Jo, jag har påbörjat ett skydd redan, som är tänkt för fotholken. Många gånger det kom snö på remmen därifrån. Men jag upplevde ändå ibland att det skulle vara fint med lite extra luftinsläpp/utsläpp för att få ner temperaturen på variatorerna. Nu är dom långt ifrån samma temp som på min förra ski-doo, men i vissa situationer ändå väldigt varma.

Edit: Eller ja, egentligen var det inte snö som kom på variatorerna. Utan snön tog sig in, la sig nere i buken och blev vatten. Sen när man gjorde djupa nerlägg i brant nerför (oftast då) så slog vattnet upp på variatorn.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
Jo, jag har påbörjat ett skydd redan, som är tänkt för fotholken. Många gånger det kom snö på remmen därifrån. Men jag upplevde ändå ibland att det skulle vara fint med lite extra luftinsläpp/utsläpp för att få ner temperaturen på variatorerna. Nu är dom långt ifrån samma temp som på min förra ski-doo, men i vissa situationer ändå väldigt varma.
Aldrig dumt med mer ventelation för variatorerna men jag tycker nackdelarna överväger långt. Vekare sidokåpor och betydligt större risk att man revar sönder tyget när man glider fram över stock och sten. Det passar iallafall inte min körstil.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Ja, det är det jag är orolig för. Lär ju bli gode dyrt när man väl sågat hål, blivit less på att de går sönder och sedan vill ha en hel ny kåpa igen. Med tanke på all jävla fjällbjörk, den täta skog vi har och att man alltid ska in på dom mest jävliga ställena, så kanske man ska avstå ändå... :)
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Ja, det är det jag är orolig för. Lär ju bli gode dyrt när man väl sågat hål, blivit less på att de går sönder och sedan vill ha en hel ny kåpa igen. Med tanke på all jävla fjällbjörk, den täta skog vi har och att man alltid ska in på dom mest jävliga ställena, så kanske man ska avstå ändå... :)
Jag har monterat just detta ventilationskit på mina crosskåpor på min assault och dom är inte jätte hållbara faktiskt. speciellt den "stora" på sidan är mycket utsatt och skrapad av kvistar mm vilket resulterat i små revor.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Jajust, då blir det nog inget. Har bara sån jäkla lust att pilla på skotern så jag sitter och försöker hitta förbättringar man kan göra. Några förslag?