inget fel på konstruktionen, delarna är sämre dock.
konstruktion bra,
material/tillverkare av delar, dåliga
Håller med fullständigt.
Lagertätningarna har i några fall varit dåligt tätade i lagren. Inget jag har varit med om eller hört om annat än på internetforum, jobbar med BRP produkter hela dagarna och jag har fortfarande inte varit i närheten av ett vevras. Har sett ett på en 2006a där remcorden hade ätit upp yttre packboxen men det kan man knappast skylla på konstruktionen. Detta händer väl på alla skotermotorer om corden lindar sig runt axeln eller har jag fel?
Haverier finns det gott om hos alla märken men dom sker alltsomoftast i övre regionerna av motorn.
Eftersom de flesta tillverkare av de flesta olika produkter strävar efter låga tillverkningskostnader så händer det ibland att man anlitar en leverantör som inte riktigt får till det ordentligt och då blir det problem.
Drivaxeln på XP är ju ett strålande exempel på detta, Leverantören klarade inte av att ställa in svetsrobotarna rätt så svetsfogarna var inte helt genombrännda (säger man så??) och i kombination med bristande kvalitetskontroller så fick alla ÅF stå och byta drivaxlar,
Alla XP drivaxlar är av samma konstruktion men det var bara första årets axlar som gick sönder.
Eftersom Tundra Extreme tydligen ska komma hit så hoppas jag att man gjort en bättre framvagn på den, hoppas också att folk verkligen tänker sig för innan dom köper denna maskin.
Kortaste Freeriden verkar helt klart intressant med lite omarbetad boggie, Där tycker jag att renegaden har legat efter ända sen starten, har alltid kännts framtung, hoppas det känns bättre i detta utförande.
Saknar verkligen en ny 600motor, iof funkar den vi har väldigt bra men den är baserad på 700an som kom 99 som förserie.