Så här viktiga är de här frågorna för en annan skotertidning:
Jag författade ikväll ett inlägg på ett annat forum, med en uppmaning att granska skotertillverkarna:
Jämför med bilbranschen, den bilfabrikant som försöker sälja rappel blir kapad jäms med fotknölarna direkt i media. Och köparna kompenseras. Vilket knappast skulle ske utan kritiskt granskande medier.
Det duger inte längre att producera tidningar som mest liknar reklambroschyrer. Inte ens av eventuell rädsla för repressalier i form av indragna annonser. Den sortens hotelser får fria medier aldrig, aldrig ge efter för! Inte i en demokrati.
Den som gör en tidning har en journalistiskt ansvar.
Ta det ansvaret!
Tack för ordet.
/ Erik
(Inga inlägg om "maila *****", tack. Den här debatten ska XXX:s redaktion våga ta offentligt.)"
Forumet är inte till för det, det blir bara fel om man skriver dessa tips där.
XXX bestämmer till 100% vad som ska stå på forumet så gör inget liknade inlägg.
Mvh ***"
Med enda hänvisning till att "det är våra regler".
Nu har jag stängt mitt konto på det forumet.
Och jag slutar köpa den tidningen, från att ha köpt varje (lös)nummer.
För en tidning som inte klarar en offentlig debatt är ingen seriös tidning, har inte seriösa journalister och får inte mina pengar! :evil:
Till skillnad från Snowmobile, där jag idag löste prenumeration i glädjefnatt över hur seriöst ni har börjat hantera konsumentjournalistik. Och hur bra ni tar emot tydliga, konstruktiva synpunkter. :nod: