Min F7a jag hade , hade liknande symptom som din har.
Jag rengjorde avgasportarna , ställde in apv wirernarna , inget vart bättre.
Sen for jag på Okq8 och köpte den dyraste insprutarrengöringen dom hade och skotern började gå bättre å bättre eftersom.
Nu har jag inte läst hela tråden , läste bara i början så vet inte vad du har hunnit testa å inte.
Men har du testat att spänna upp avgasportarna så dom är öppna hela tiden? (går dålig på låga varv då)
Rengjort avgasportarna.
Smörjt upp apv motorn.
kollat wirerarna?
Kollat "olje armen" som går mellan gasen och oljepumpen så den är rätt inställd så den inte för kopiösa mängder olja?
Om du vill kan du prova sätta in ett munstycke så du bestyckar ner den?, borde gå bättre då också.
Kollat om tjuvluft?
Om det är statorn så borde skotern inte bluddra utan att den snarare misständer/dör av på höga eller låga varv.
Jepp, har kollat det samt:
Bytt stift
Kollat stift = Svarta
K-sprit i soppan och även bytt soppa
Injection cleaner i soppan
Rengjort APV in advance
Bytt APV vajer
Kollat så APV-motorn öppnar, har även bytt ut den.
Justerat vajrarna i olika länger, 34,5, 35, och 36 mm (går bäst med 36 mm)
Kopplat ur Kill switch
Kopplat ur TSS
Letat kabelbrott
Följt alla slangar och det såg ok ut
Kollat spjällen
Kollat om den drar tjuvluft med startgas
Tagit komp. prov (drygt 7 bar i båda cyllarna)
Kollat med kamera i cylindrarna, såg fint ut.
Bytt primärvariator, vikter osv.
Kontrollerat så check engine lampan fungerar genom att skapa felkod
mätt remmen, 35,5-36 mm bred, inga skador i övrigt. Har även bytt rem.
Bytt tändspole och tändhattar
Har även kollat avgassystemet, lite småläckage finns. (ska prova köra utan huv nästa gång)
Va ute en lite längre tur idag, finns dock inga bra ytor att åka på så kunde inte köra så länge. Bränsletrycket ska ligga på 42-48 PSI, och mitt vandrade lite mellan just 42-48 PSI, är det normalt eller ska det vara mer stabilt!?