Sv: Pf racing bromsar HCR 800 -11
ja det är bra att ni kollar upp det här.. har AC haft problem med skurna motorer på års mod 10?
ja det är bra att ni kollar upp det här.. har AC haft problem med skurna motorer på års mod 10?
Har jag inte hört något om. Tror inte Arctic har haft nåt större problem med 800 HO. Däremot finns det tre olika typer av spridare (klassning) man kan byta mellan. Inte tror jag att man har olika mjukvaror till samma modell, förutom anpassningen till spridarna. Däremot skiljer det mellan F8 och M8. Tror att F8 ger lite mer(någon HK) har jag sett någongång.ja det är bra att ni kollar upp det här.. har AC haft problem med skurna motorer på års mod 10?
Inte så mycket tror jag.hur påverkas toppeffekten av för mycke olja??
"sticky oil pump" var ett gammalt fenomen som fanns på flera olika skotrar bla, arctic, skidoo. Finns det problemet verkligen kvar idag?tydligen så kan pumpen kärva när den är helt ny men ger sig efter lite driftstid.
Har du testat??Forre, toppeffekten skiljer sig inte på olje %.
Ja, testade det redan -92! Man kan inte direkt finjustera sista hästarna med olje %, ligger olje % inom sitt normala 1-4% som är generellt för 2 taktare spelar det ingen roll. Ett annat kapitel är upplevelse, där hög olje % kan kännas som en karaktär av högre komp och vice versa.Har du testat??
allt talar ju för att för hög oljenivå borde påverka toppeffekten, speciellt med oil-injection som TILLFÖR olja till bränslet. Vi vet ju vad som händer med för mycket bränsle och oljan är ju knappast ett bra bränsle.
tack för svaret, MulleJa, testade det redan -92! Man kan inte direkt finjustera sista hästarna med olje %, ligger olje % inom sitt normala 1-4% som är generellt för 2 taktare spelar det ingen roll. Ett annat kapitel är upplevelse, där hög olje % kan kännas som en karaktär av högre komp och vice versa.
Har du bromsa nån E-tech 800?Har bromsa en till 8:a/Cr denna gång årsmodell 11.. Första repan 154hp drog så den fick upp tempen sedan kyldes den ned till ca45gr körde en körning på totalt 9sek = 156.7hp =8150rpm.. Maskin stod i 20 min med fläkten samt utsug på i Cellen starta den drog ur den 3 gånger sedan en ny körning =158.5hp vid 8180rpm.. Testa Köra en gång till men denna nång med autoload direkt drog bara ur den lite snabbt inga rejäla ur-varvningar så att säga ett Swep test på totalt 8sek =151hp... Sedan testa jag slå av Till luften till Dynocellen så att maskin fick "dåligt med frisk luft utan en blanding av Avgaser/röken som blir trotts man har utsug som funkar bra körde igen med Autoload utan att dra ur den ordentligt vevhuset "lite"för varmt = 148hp 7980rpm......Ni får själv bedöma vad som är en korrekt bromsning och Effekt angivelse men enligt mina mätningar leverer års 10-11 Ac800 över 155hp om man ger den chansen att göra det..Skall Dyno köra en F8 Ext om jag hinner i veckan bara för att verifiera talen engång till...Har bromsa 9st totalt av dessa maskiner men då är de 7st 10r..Små skillnader i BR flöden har jag åxå upptäckt men någon stor effekt skillnad har dom inte uppvisa om man har gett dom en chans med tex nogrannare med dra ur den innan man laddar på belastningen.
En datastyrt bremsebenk kan gi veldig forskjellige resultater på en 2t maskin med EFI. Og kjøre autoload på en 2T med EFI, er og be om et resultat som dere har fått her.Vi kommer att lägga upp en artikel om bromsningen med all extra "utrustning" på denna F8 inom kort, där får ni all information samt bromsdiagram.
Detta gör vi för att informationen skall vara synlig för alla och inte försvinna i mängden information som snurrar runt på forumet på några dagar!
Så håll ut mina vänner..
Vill också påpeka att jag har fullt förtroende för M-Performance:s bromsbänk som är helt datorstyrd och ger oss exakta siffror varje gång.
En manuell bromsbänk kräver en mycket rutinerad operatör!!
Ursprungligen postat av Peckson
Har bromsa en till 8:a/Cr denna gång årsmodell 11.. Första repan 154hp drog så den fick upp tempen sedan kyldes den ned till ca45gr körde en körning på totalt 9sek = 156.7hp =8150rpm.. Maskin stod i 20 min med fläkten samt utsug på i Cellen starta den drog ur den 3 gånger sedan en ny körning =158.5hp vid 8180rpm.. Testa Köra en gång till men denna nång med autoload direkt drog bara ur den lite snabbt inga rejäla ur-varvningar så att säga ett Swep test på totalt 8sek =151hp... Sedan testa jag slå av Till luften till Dynocellen så att maskin fick "dåligt med frisk luft utan en blanding av Avgaser/röken som blir trotts man har utsug som funkar bra körde igen med Autoload utan att dra ur den ordentligt vevhuset "lite"för varmt = 148hp 7980rpm......Ni får själv bedöma vad som är en korrekt bromsning och Effekt angivelse men enligt mina mätningar leverer års 10-11 Ac800 över 155hp om man ger den chansen att göra det..Skall Dyno köra en F8 Ext om jag hinner i veckan bara för att verifiera talen engång till...Har bromsa 9st totalt av dessa maskiner men då är de 7st 10r..Små skillnader i BR flöden har jag åxå upptäckt men någon stor effekt skillnad har dom inte uppvisa om man har gett dom en chans med tex nogrannare med dra ur den innan man laddar på belastningen.