Nu behöver jag inte hålla 5 års garanti på tusen maskiner Är väll nöjd om det klarar en säsong utan något större haveri...Va snabbt du fått den gå bra du borde jobba på polaris utvecklingsavdelning för du gör garanterat en bättre mapp på en vecka än något annan fabrikant får till på 3 år. Jag va ut o mappade min Pro rmk i dag också efter att ha råkat mappa in den med trasiga reedventiler på en cylinder. Nu med täta V-force så gick de köra 13:1 afr värde på full mutter utan DET" De gick inte förut för då gick den snålt på en cyllen och fett pa andra så när jag provade köra v13:1 då så spikade ena cylindern som hade täta reeds. Jag fick köra den neråt 12-5:1 då men de va nog 13,7: på ena och 12 på feta cyllen. Jag kunde inte fatta varför den spikade på så fet mapp som 12,5. Bikeman toppen måste jag säga är bra för att hindra spikning man kan köra den bet snålare än org toppen trots samma kompförhållande 12,5:1 exakt som de beskriver i skryttexten.
Hur snålt afr värde törs du köra med turbomaskinen på full mutter halv gas och 0-30 kmt?
Kan inte köra den så snålt som man skulle kunna då jag kör med originalspridarna och de bottnar så efter 80% dutti så ger det i princip 100%. Men jag har märkt att det spelar inte så stor roll om det går fett på full mutter, är inte jättemånga hästar man vinner men riskerar desto mer. Fabriks turbomaskinern är ju inte direkt bränslesnåla heller, kör man mycket av och på så drar de soppa som fan.
På full mutter ligger afr på ca 11-11-5
På 0-30kmh oladdat så kör det i princip originalmapp lite kompensation för de klippta avgasventilerna men det ligger väll på ca 14-14.5
På förra maskin bytte jag spridare till större men det var inte värt det, otroligt svårt att mappa in hela registret igen och få det bra.