Jag antar att det var riktat till mig... stelt.. Det är helt klart förarfel, kanske ingen har reflexer att motverka situationen, men kompetens och rutin bör finnas att veta hur man undviker den.
Då har det blivit fel på r&d-avdelningen när man skulle utveckla interfacet. Om man bygger en maskin som är lite för krånglig att hantera så är det ett interfacefel.
Sådana saker räknas in i statistiken som konstruktionsfel.
Jamen dåså.BRP gjorde liknande med XP´n, övermäktig styrning gav klagåmål som gav enklare styrning..
skattebetalarna gnällde över havererade plan och nya system utvecklades..
Om du säger så så håller jag fullständigt med
Tack:becky:Kul inlägg ;-)
Vad jag sa kom förövrigt ur haverikommissionens och försvarets utredning. En av mina lärare har jobbat en lång tid inom försvaret som tekniker och dessutom jobbade han redan när det här hände, så han hade full koll på "da shit".:cheesy:JAS krascherna är förövrigt en topic som har diskuterats vida och säkerligen finns haveriundersökningar som fastslår det ena eller andra, och vad vi säger här har inte mkt. värde
edit: Det är ju lite pinsamt att man inte hade bättre koll än såhär just dagarna före tenta i teknisk psykologi där just konstruktionsfel av gränssnittet ligger. Jag var tvungen att konsultera min kurslitteratur: Ett felkonstruerat gränssnitt hamnar i statistiken som mänskliga faktorer. MEN, inte som förarfel.
Och då enligt den europeiska luftfartsmyndigheten EASA: s statistikstandard. Bättre standard för statistik är det svårt att hitta.
Last edited: