Och om man behöver gena över lite vatten, får man några fontäner på köpet då?Har själv borrat ca 5hål på varsin skida och var ute och körde idag, inget snösprut alls och mina hål var inte så små.
Så det är bara att ta borren och borra på
Okej, har tittat efter på min maskin nu och förstår vad du menar. Måste fundera över det då, hade varit kul och se om det blir någon skillnad så lite sugen är man ju ändå.Det är det främre boggieinfästningen mot tunneln, om man tittar från sidan så finns det o-borrat "hål" ovanför originalhålet på pro rmk, men skulle inte rekommendera att göra tvärt om alltså från rmk -> assault.
För assault boggieskenorna är lite brantare framtill jämfört med rmk så risk för mattspättning kan förekomma.
Det ytre pto lagret är oljesmort, ringen är bara där för att underlätta monteringen av lagret, för att få det på rätt ställe. Sen är det det ytre pto lagren inflyttat någon mm typ 1,5mm för att göra mer plats åt oljekanalen längst ut.Asker hur gjorde du med smörjningen till det yttre PTO lagret och varför satt du en ring mellan lagrena?
http://www.blingfactory.fi/epages/vilkas02.sf/sv_SE/?ViewObjectID=163198Har provat mer idag tog och plockade bort 2 gram och clicker 2, nu med varm rem så varvar den ca8200-8300 och håller skidorna högt i vädret så länge men håller gasen
Ska bort med 0.4gram till så blir det nog perfekt sen.
Dock märkte jag en sak att den trycker på lite dåligt på mellanregistret nu med mindre vikt, känns nästan som den går för lätt på mellan helt enkelt.
Det sitter 412 ramper i variatorn nu.
Vad ska man göra för att tra:n ska mata på mer? Finns det några andra viktarmar som man kan lägga skrot där man vill? Eller finns det andra ramper som trycker mer på mellan.