I min värld är keramikbehandling i motorn lite av att rundgå ett problem istället för att lösa det. Missförstå mig rätt, funkar säkert kanon och kan säkert rädda motorn om olyckan skulle vara framme vid en misslyckad mappning eller dyl.
Som limpdjur säger så har man ju kontroll över tändning också med vipec, så då blir det ju en helt annan femma.. Då kan man ju köra lite högre kompa å säg 98 oktan, normalhög eller liite högre tändning i bottenregistret där man vill att det ska grymta till lite hårt för att sedan backa över mellanregister å vridmax där det oftast är kritiskt..
Å sedan gå upp nån grad igen på slutet av kurvan..
Nu när det handlar om variator så kommer den sällan bli långdragen i mellanregistret med fullt ladd särskillt många sekunder heller iochf, så det kan hända det aldrig hinner uppstå nåt farligt cylindertryck eller spik som när man långdrar en turbobil på högväxel från låga rpms..
De är det som herr asker kommer få grotta på med nu framöver, och väljer han att coata kolvar å topp har han såklart lite mer marginal för att upptäcka sånna här grejer, utan att behöva stoppa i nya kolvar pga en liten miss i mappen