AnabolaCat, Sno Pro 800 -08

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Var ett tag sen ja skrev nå här nu men.

Tog hem skotern nu för någon dag sedan. så nu ska det väl hända litegranna.

så här såg den ut när jag fick in den i garaget:

eftersom färgen ser ut som skit så skall den bort

så där ser den ut med bara lite skrapning med spackelspade och värmepistol.

more to come! :blabla:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Här händer de inte så mycket, alls. suget efter att skruva skoter på sommarn är väl inte störst ska ja väl säga. crossen måste rastas också :loco:

men så är ser de ut för tillfället. Lutar åt svart framvagns,svart huv, å svarta boggieskenor. Enkelt och snyggt.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jadu va säger man, här har man inte varit in på ett tag. har väl egentligen inte hänt så jättemycke. låter bilderna prata så att säga =)
Måste fila ner cylindrarna nån tiondel så squischen blir tajt!

Ett tomt skal i princip

motorn som ska filas ännu mera på.

Nu ska de väl kanske uppdateras lite oftare. annars står man där i december med en skoter som står uppdelad på 8 pallar =)

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Blir grymt dehär :)
hur tycker du de funkar med f7 cyllar med 800borr?
funderar om jag inte byter maskin att köpa mig sånna då jag redan har speedwerx 800blocket :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Grymt projekt! Men är pto cyllen repig eller luras bara bilden?
Det är bara illusion =) cylindrarna är lena som barnrumpor! :D

Blir grymt dehär :)
hur tycker du de funkar med f7 cyllar med 800borr?
funderar om jag inte byter maskin att köpa mig sånna då jag redan har speedwerx 800blocket :)
det fungerar ypperligt, STORA problem att hitta fäste med org sx drevning, ska prova sätta dit xc:ns drev och se om de blir bättre.

Enda problemet ja har brottats med är variatorbestyckning. men kan bero på att har tappat rejält med ryt iom ~1.8 mm squisch.

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Låter lovande :)
kör du med polaris kolvar eller åker du på arctic kolvar?
har ju tydligen kommit fram nå schims osv nu så man kan åka med arctic kolvar och slippa slipa ner polaris kolvarna.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Låter lovande :)
kör du med polaris kolvar eller åker du på arctic kolvar?
har ju tydligen kommit fram nå schims osv nu så man kan åka med arctic kolvar och slippa slipa ner polaris kolvarna.
Jag åker med ett par kolvar från en vattenskoter, funkar ej med polariskolvar el dyl då 600 veven har 20 mm kolvbult ist för 22mm som f7ans vev.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hej hej hallå!

då farbror blå omhändertog mitt rosa fina körkort för nån dag sen så kommer väl de här bli lite lidande då jag inte bor där jag har skotern tyvärr.

dock så ska de nog snart börja hända lite säker här. framvagn plus lite boggiedelar och annat småplock ska väl snart åka iväg på lite pulverlack och cylindrar och topp ska också masserars litegranna för att mosa ur lite mer effekt från skiten.

blir nog också så att ett litet variatorkit från speedwerx åker i, väntar på svar från dom just nu.

skotern är iaf vältvättad just nu. Längtar tills jag får börja sätta ihop den igen. Med rena grejjer!!!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
FAN VAD JAG ÄR HANDIKAPPAD UTAN KÖRKORT!!!!!!!!!!!!!!!!

nämen, kan ju dricka öl varje kväll när man inte behöver bilen:biggrin1:

Skotern är iaf nu tvättad, cylindrar lyfta och inmätta hur mycket de behövs svarvas ner.

rent motorrum känns härligt!!

Delar till pulverlack

Momentstopp som behöver lite översyn

börjar kännas länge innan den är körklar igen, tur snön inte ligger på backen:hand:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Snart kan jag börja sätta ihop skiten igen.

Mer än så här vill jag nog inte ta isär den :D

Lite rikting av arslet :D

Framvagna börjar luta åt de svarta hållet!

Sen så har vi huven som börjar bli klar också, nu vill jag bara sätta ihop den och få hit lite SNÖ!

Sen så har jag hunnit ta isär boggien, lacka upp den, svetsa nått fäste och skruvat ihop den. så nu är det bara motorn och lite framvagnsdelar som behövs göras färdiga sen så!
Motorn börjar likna nått iaf, inte svartkleggig i alla fall. Älskar när de man skruvar i är rent!

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Skjer det noe merer her ???
Jadu, just för tillfällen står de lite still. det är mycket på jobbet just nu och för tillfället sitter jag i umeå på hotellrummet.

Däremot så har saker och ting börjat hitta sin plats på skotern igen, framvagnen är numera svart samt så är boggien isärmonterad samt svetsad (spricka i en led) och ihopsatt igen.

arslet på chassiet är ditsatt igen, väntar bara på en popnitpistol som tar mina 6mm nitar..

Motorn är dock fortfarande i delar, skall mäta upp lite portar och grejjer så skall patrik (SMP) köra in måtten i sitt program (vill ha :eyebrows:) och få fram hur cylindrarna justeras till rätt squish (fräsning ovan eller nedkant)

Sen får jag inte glömma att

*slipa och lacka och linda pipan

*montera Dail-A-Jet´sen på gasarna

*fixa egt temp

* Någon som vet vad stora tanken kostar här i sverige?? Bengans tank-kit var ingen höjdare tyvärr

* Någon som har tips om några fina justerbara vikter??? kör nu med nå slitna HC men vill gärna vara lite mer seriös så de blir nytt till vintern.

Ps. älskar diskmaskinen som står i garaget :madgrin: ds.

Attachments

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Okey.

Jeg skal til smp på fredag med mine f8 cylindra og få de borra litt meir og ny nicasil, så blir det 800 på mej og min sno pro. mine cylindrer er frest av i bunnen men veit ikke om da e før lite eller mye, men da e jobb før smp:) korsn munnstycken kjør du med??

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Så här ser den ut för tillfället! boggien sitter på plats.
Nu är det bara motorn som ska ihop, cylindrarna blir svarvade nästa vecka.

Har dock lite problem med att få plats med Dial-A-jetsen. måste lösas på nå sätt....

Attachments

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Okey.

Jeg skal til smp på fredag med mine f8 cylindra og få de borra litt meir og ny nicasil, så blir det 800 på mej og min sno pro. mine cylindrer er frest av i bunnen men veit ikke om da e før lite eller mye, men da e jobb før smp:) korsn munnstycken kjør du med??
Härligt! Men du kör med F8 cylindrar eller uppborrade F7? Har pratat med smp och han har några cylindrar nu som skulle svarvas ner. Mina cylindrar bli tillsvarvade nu i veckan så jag får rätt mått på squishen, blev 0.4 mm för lite ifjol.

Vilka munstycken, jadu de var ju en bra fråga :D men 450 har jag för mig att jag körde på sist. eller om de var 420? får be om att få återkomma med det :D

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
E blir og kjør med uppsvarvad f7 cylindrar, ja han sendt de vell på mandag som var. Fant ut at jeg måtte kjøpe en ekstra pakning mellom block og cylinder så var squishen fin.

Okey, takk, må vel vær 450? jeg kjørte 600 med 420 på fjellet. Greit og vet hvor man skal begynne bestykkningen:) Skal du kjøre din i benk eller?

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fan, jag har en likadan diskmaskin i garaget jag med!
Tanten tänkte skicka den med gubbarna som levererade den nya, men jag lyckades hejda henne i tid-kanon att tvätta detaljer i! (Fast den börjar bli lite sunkig inuti nu...)