Arctic Cat 2012

S

StoxResearch

Börjar komma videos på Youtube!

EDIT: Alltså, om det inte vore för 800an skulle det se mörkt ut alltså. De modellerna är säkert å andra sidan brutala i hästväg! Ingen 600 och ersätta den med en 4T 1100? WTF? Tror de på det själva ens? Förmodligen inte. Jag tror nog att det är mer i görningen :)

Jaja, nu är det gonatt som gäller här.
 
Last edited:

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Lite citat från HCS:

"‎2012 Arctic Cat F8...drum roll please...... 458lbs! WOW!

a person on facebook who is uploading pics all night just said that"



Och i videon sa dom såhär: " you will not be seeing all the new product tonight".
 
4

426H

XF High Country hade man inte tackat nej till. Dom andra crossfire modellerna verkar ha ledmatta och touringdyna.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
På lössnö sidan ser de ju ok ut, men på performance?? Endast en 2 takt F800 LXR, som inte ens fått nya chassiet?? Ser ut som om 2 takt fasas ut helt, men vad vet jag, det kanske är rätt.
Har någon sett vikter på M800 och M1100T?
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Det här blir intressant. Till att börja med så tror jag att det kommer mer maskiner till hösten när vintern startas upp i USA. Där kommer vi att se en ny race, ny 600DI plus någon ny modell. Känns som så fastän det är en uppryckning utan dess like. KUL att skåda. Priset på en HCR 800 HO kommer nog att hamna på Polaris nivå som det antytts i USA. Då kommer man att plocka andelar. Första året blir nog ett provår med den nya modellen. De luggslitna ÅF:arna får säkerligen för en gång skull lite garantirep.

Detta vill man ut och testa. Priser kommer nog under dagen ifrån KGK. Men, man vet ju aldrig med KGK. Förra året blev det ingen provkörning ens. Vi håller tummarna.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
På Lössnösidan tror jag det alltid finns marknad för 2 takt med tanke på vikten.
Jo jag testade en Z1 turbo för nåt år sedan och det var ingen kul upplevelse. Snacka om blyklump. Långt över 300 kg. Motorn var enligt ÅF en bidragande orsak. Går inte att jämföra med en 2T ännu iaf.
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Jo jag testade en Z1 turbo för nåt år sedan och det var ingen kul upplevelse. Snacka om blyklump. Långt över 300 kg. Motorn var enligt ÅF en bidragande orsak. Går inte att jämföra med en 2T ännu iaf.
Ska bli intressant att se vad M1100T resp M800 väger. Skulle vilja ha en av varje :)
 
S

StoxResearch

Dr_Stein:
Att fasa ut 2T har andra märken provat. Det gick väl sisådär :)

MR600SX:
Man får hoppas att det kommer mer så småningom, annars så spelar Arctic i B-laget med Yamaha försäljningsmässigt.

Hjulboggie rules:
Du är en otrolig man du :D Hur vore det att koppla dina uttalanden till verklighet och försäljning nån gång, hahaha? Jag garanterar att de med nuvarande modeller aldrig kan komma högre än #3 efter BRP och Polaris (ingen specifik ordning). Jag blir förresten inte förvånad om Arctic slår in sista spiken i Yamahakistan med det här.

PS. Skit. Lyckades iaf sova 1.5h :(
 
Last edited:

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Ingen kan väl vara förvånad över att tvåtaktsmotorerna fasas ut ur de olika märkenas modellprogram?
Fasas ur? Hur tänker du då? Från min synvinkel så har väl 2T stärkts under senaste tiden. En 2T 600 är ett måste för arctic om man skall sälja volymer. Jag tror att det kommer till hösten men, man är inte klar eller så suger man på karamellen.

Diamond Drive är borta vilket känns bra.

Man pratar inte vikt vilket kan betyda att de väger mer än de andra. Vi får se.
 
Last edited:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Torque Control Link verkar då riktigt smart, något brp borde ha haft som verkligen har problem...
Noterade att det satt ett stag mellan motorn och sekundären på filmen på det nakna chassit från tidigare i tråden och antog att detta var syftet... Kul att se för detta kan nog motverka en hel del remslitage...
 
S

StoxResearch

asker:
Jag har faktiskt funderat på något liknande till min Lynx när jag sprängde remmar som värst med TRA, hahaha. Blev dock inget för jag bestämde mig för att testa Polaris variator först. Men idén är inte död än. Död är däremot min RV1080 :( ALLT är bara mos! Vevaxeln rasade på magsidan i helgen och tog med sig lite allt möjligt i raset, inklusive slidaxel, drev, packboxar, lite cylindrar och kolvar mm. Ingen vacker syn. Min gumma är svårt skadad, buääääh!

Jaja, nog med OT! Fast den här tråden lär ju dö snart iaf vilket sådana här trådar alltid gör när modellerna släppts.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Verkar lovande.
Lite synd dock att det inte kommit med en DI 800.
Missförstå mig rätt, deras 800 går fint och är säker hållbarhetsmässigt. Men efter en vinter på E-recen känns det gammaldags att starta och det blir ett blått moln utan dess like och maskin surar och har sig när man vill iväg efter kallstart...'

Såg att det skulle vara olika styrstångar på mountainmaskinerna, de med teleskop har en mer lodrät stång medan de andra har har en som lutar mer bakåt.
Har alltid haft svårt för lodrät stång, men jag vet att många gillar det stenhårt...
Ska bli kul att provköra senare i vår...
 
Last edited: