Arctic Cat 2012

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Jag var inte med den dagen den small, men vi brukar köra rätt hårt, oftast krypfart och full gas så de blir ju ingen luftkylning heller.

Bilden är en paus i skråkörningen, grymt kul när man kör på fullgas och man bara kryper fram :)
hehe jo de är riktigt skoj, blev ju riktigt bra med snö nu också tidigt =) jag kom ju att bli irriterad om remmen inte håller längre än 30 mil, då är den ju värre än rotaxen man hade ifjol.
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Någon som vet vad som görs vid första servicen? Framförallt tänkte jag på om dom spänner mattan och om ni vet vilka bulletiner som ska göras?
Är till en hcr 800 jag tänker på
 
Last edited:

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Det är skandal att det inte finns en rem jävel att få tag i! Finns inga i Arvidsjaur, Storuman och Umeå som jag har kollat. Zollinger har ni nån i Lycksele?

Jag ska bara ha en rem till helgen! Sen hur Arctic cat löser det skiter jag fullständigt i.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
nej vi har ju inte det. så ja kommer att ta en från en ny maskin, för ja åker till fjälls i helgen, å en reservrem måste man ju ha, kan ju inte förstöra en hel helg bara för att man inte har en rem om nu oturen skulle vara framme.

På frågan vad som görs på första service kan du be att få service protokoll på vad som är gjort, är ett a4 långt som ska kollas. Och svar ja, mattan ska alltid kollas och sträckas, Mattan är ju något man själv ska kolla lite nu och då, så man är säker på att den går rakt tex.

Lyskontakten ska bytas på alla maskiner inom ett visst chassienr. tro jag lagt ut den bulletinen här tidigare.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
1300:- betalade jag för första servicen.

Vad tror ni om det här? måste ju vara bättre mot snökristaller än hur de är gjort nu!

Namnlös.jpg
 

Conanbarbaren

Aktiv medlem
5 sept 2009
50
0
1
Missljud variator M800. Har ett ljud som låter mest när man krypkör vid ca 4000 varv svårt att beskriva ljudet men kan det vara typ remfladder eller vibrationer är det någon mer som hört det..
 

PLEX

Ny medlem
1 jan 2012
2
0
1
Umeå
Är det någon som vet när fästen till powder pro skidorna kommer till sverige??
Har ett par liggande utan fästen.
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Missljud variator M800. Har ett ljud som låter mest när man krypkör vid ca 4000 varv svårt att beskriva ljudet men kan det vara typ remfladder eller vibrationer är det någon mer som hört det..
Det är mest troligt du som inte är van ljudet på fläkten som sitter på variatorn, alltså den svarta plasten.
 

lalle.ohman

Medlem
18 dec 2010
34
0
6
Sävast
Är det någon som vet när fästen till powder pro skidorna kommer till sverige??
Har ett par liggande utan fästen.
Jag körde med skidoo/lynx fästen från min gamla rev. slipade bort 2-3 mm på de ditsvetsade brickorna så axeln passade mellan. sen fyllde jag igen de rektangulära hålen på skidoofästena med hårdplast. Orginalgummikuddarna har små kuddar på undersidan som jag skar bort hälften av höjden på. därefter är det bara att montera skidorna. funkar riktigt bra och det är stor skillnad jämfört med orgnialskidorna!
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Jag körde med skidoo/lynx fästen från min gamla rev. slipade bort 2-3 mm på de ditsvetsade brickorna så axeln passade mellan. sen fyllde jag igen de rektangulära hålen på skidoofästena med hårdplast. Orginalgummikuddarna har små kuddar på undersidan som jag skar bort hälften av höjden på. därefter är det bara att montera skidorna. funkar riktigt bra och det är stor skillnad jämfört med orgnialskidorna!
Jag gjorde likadant fast svetsa en plåt i fästena där hålet är, som sagt funkar hur bra som helst är är stor skillnad