Då lär ni isåfall visa mig det, jag hittar inga.
Det är inte så att begreppet "dual stage injection" ställt till det?
Man kan ju tro att det är dubbla spridare, men i Arctics fall verkara det vara att dom använder samma spridare, men den sprutar in bränslet vid olika tidpunkter beroende på last och varvtal.
Spridaren på 600 ctec2 sitter ju högst upp i spolporten, med möjlighet att spruta bränslet i princip rakt in i förbränningsrummet ovanför kolven.
Vid lägre last så sprutas bränslet in den vägen, när kolven är i nedre vändläge.
Vid högre last så sprutas bränslet in när kolven är mycket högre upp.
Ett urtag i kolvkjolen tillåter bränslet att nå ner i vevhuset istället för rakt in i förbränningsrummet.
Sen kallar dom det "dual stage injection".
Länk till lite bilder och nedan citerad text:
http://www.snowmobile.com/products/inside-arctic-cats-6000-ctec2-engine-1691.html