Hade den bra tomg med org lågfartsmunsyckena? Original lågfart är 40" Har du satt in större? Jag blir förrvirrad av AC sprängskissen som säger att på hög höjd ska den ha 45" Pilot jet.På hög hörja brukar man gå ner i munstycken så de kan innebära att de är ett luftmunstycke för då stämmer det med 45 på hög höjd. Om du satt in större pilot jet och de är luftmunstycke så rusar den än värre. Sätt i org 40 för säkerhets skull trådsåga ur dem med koppartråd från någ kabel och vecka den så den river bra.
6505-047 Pilot Jet 40 de är för havsnivå men de brukar gå köra här i fjällen också man får skruva in bränsleskruvarna lite.
Men prova skruva ut bränsleskruvarna 3-4 varv bara för test. Jag har dem utskruvad så mycket iblad d¨jag inte orkat byta till störrew lågfart men någonstanns runt 3-3,5 v är de risk att de vibrerar löd.På den typen av bränsleskruv sätter jag fast ett gummiband eller svag fjäder till något lämpligt fästre i sidled då lossnar de inte.
Annars får du kolla reedventilerna så de inte är sönder men de har jag svårt attr tro för då brukar de gå surt på tomg när man kör med förgasare. På insprutare däremot då jkan de rusa med trasiga blad.
Här kan du själv se att De uppger större pilot jet för över 9000fot men kollar du mainjetr så går de ner till 290 på hög höjd de talar för att piloten är luftmunstycke. De finns många förgasare som har luftmunstycke på enbart lågfart speciellt vanligt på båtmotorer så de är inte otroligt eller så har de skrivit gel 45 på havsnivå och 40 på hög höjd.
Du kan kolla på zr600 99-00 med samma gasare för att se om de står lika där för då är de luftmunstycke.
Jag kunde inte hålla mig så jag kollade zr600 00 och de står samma där 40 på 0-9000fot och 45 på högre höjd. Då är de ett luftmunstycke så om du vill ha den fetrre på tomg ska du sätta i mindre än 40. Men den ska funka bra med 40 och de är ok att skruva ut bränsleaskruvarna så de nästan vibrerar lös bara man fäster dem, jag brukar kladda på silikon på skruvar som inte sticker utr ur gasarna då jag drar ut dem över 3 varv.
Har du kollat om någon tidigare ägare sopat i 45 och du har satt i ännu större nu? Då är de inte underligt den rusar. unfurl="true"]
https://www.merafritid.se/sv/sprängskisser-arctic#/Arctic_Cat/1999_ZL_600[99ZLH-1999-24-46]/CARBURETOR-INTERNAL_PARTS[69016]/99ZLH-1999-24-46/69016/y[/URL]