artic M.C gose modd!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
13/7 nu va det ett tag sen ja fick något gjort men nu har ja allafall rivit hela framvagnen och börja svetsa alla sprickar och hål.... fick även syn på att de var några plåtar som var bytta.... börja tro att denna skoter ha varit inne i ett träd på vänster sida... och har även svetsat sprickan under variatorn med bra resultat =) första gången jag svetsar alu tig så klaga inte! ;)



 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
hehe tackar vart rätt nöjd själv =) men är det någon som vet vart man kan få tag på ett par stötdämpare som är 36 cc i infästningarna till min framvagn? =)

och ska väl ta och börja måla framvarnen snart och även främre delen av karossen. och måste få tag på en 11.52mm bult till undre Aarmen några tipps var man kan hita?
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
tackar! nu har ja även beställt en matta 365-38-44 och nu ska jaga bara få årken att fixa bukplasten tunneln fotstegen. sen är de dags för lack! :D
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
så nu ha min matta kommit för hämtning. 144" 44mm kam :p sen har ja gjort klar tunnelförlägningen och svetsat alla sprickar i framvagnen. ska börja måla chasiet och de andra grejerna snart =)
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
29/7 ny matta på plats. dock var den inte 365 som de stog på norbottens bildemontering utan den är 351.... men den lär ju skotta på så e får väl vara =) inte allt för mycket kvar nu bara man får hem lite grejer och hålle på med =)

 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vilken är det du ska änvända? den till vänster måste det väll vara? tänkte ba för den till höger såg ut att vara den korta?
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
ja hinner lätt få igång den till i höst. har bestält ny bottendel till motorn vev och block, bara att porta och i med ett par kolvar och smälla dit sen är de inge mycke kvar =)

den utan kamar är ju 345 så den är den korta, de är ju den med storkamarna som ska i! behöver dock byta drivhjul för detå då mattan tar i 1 kylfläns på främre kylaren...
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
då har bäcks motorslip gett mig order om va ja ska köpa.... en stake med nållager och ett vevlager på mag siden. jaha 3600kr för de 3 grejerna.... kollade på Ebay och hittade en botten del av en motor som va fräch 500 mil typ. 1300kr???? beställa!!! de är ju löjligt va motor relaterade delar kostar mycket i sverige!

har även rivit boggien som vanligt när de gäller denhär skotern så va den trött! blir lite svetsning och svarvning på den. men men viste väl typ om det.

har även lyckats fått tag på 4st drivhjul 8t av ozzy 93 här på forumet. bra affär =) hitils spenderat på stkotet är 6000kr men nu tror ja de dyraste är inhandlat! får jag hoppas....


 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
så nu har ja köppt lite färg och börja måla framvagnen så ja sedan kan börja bygga om boggien =) fick även hem mina nya 8t drivhjul som jag köppte av ozzy 93 här på forumet, snabb och bra att ha och göra med =)